שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » המשטרה פשטה בכוחות ענק על בני ברק
נקמה בריונית
במהלך המבצע המשטרתי שכלל כוחות יס"מ רבים, נזרקו רימוני הלם ועשן בתוך שכונות מגורים, גם בשעות הקטנות של הלילה. 6 נעצרו. נתניהו: "נפעל ביד קשה נגד מפרי החוק"
כוחות המשטרה בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

לאחר תקיפת הרכב המשטרתי אמש על ידי צעירים בבני ברק, שזכתה לגינויים מקיר לקיר, ניצלה המשטרה את ההזדמנות ופשטה על העיר החרדית בכוחות ענק במטרה לנקום בתושבי העיר. ככל הידוע לא בוצעו מעצרים של החשודים בתקיפת השוטרים, אך במקום זאת נעצרו שישה שהואשמו ב"הפרת סדר".

בניסיון להשיב את כבודה, התעמתה המשטרה במשך שעות ארוכות, עד לפנות בוקר, עם מאות תושבים, ברחובות המרכזיים בעיר. במהלך המבצע המשטרתי שכלל כוחות יס"מ רבים, נזרקו רימוני הלם ועשן בתוך שכונות מגורים, גם בשעות הקטנות של הלילה.

במספר מקרים תועדו השוטרים דוחפים בבריונות צופים סקרנים שעמדו על המדרכה. לידי 'בחזית' הגיעו עדויות על מספר עיתונאים, חרדים וכלליים, שנדחפו וגורשו מהשטח, למרות שהגיעו בכדי לבצע את עבודתם ולסקר את פעילות המשטרה.

המשטרה אמנם פשטה על ישיבה בה לטענתה לומדים צעירים שמעורבים בתקרית אתמול, אך לצד זאת התנהלה בבריונות וכוחנות כלפי תושבים חפים מפשע המתגוררים באזור. עיתונאים שמרבים לסקר הפגנות העידו כי מדובר בהתנהלות חסרת תקדים.

הרכב שהותקף | צילום: דוברות המשטרה

מהמשטרה נמסר מוקדם יותר כי "כוחות משטרה רבים ממשיכים בשעה זו בפיזור ההמון בבני ברק, המפר את הסדר ברחובות העיר ומסכן את בטחון הציבור. בתוך כך, כוחות המשטרה עצרו שישה חשודים בגין הפרות הסדר והם ייחקרו במרחב דן ובהתאם לממצאי החקירה תבחן את הבאתם לדיון מחר בבימ"ש השלום ת"א בבקשה להאריך את מעצרם".

ח"כ ינון אזולאי יצא בקריאה לשר לבטחון הפנים אמיר אוחנה: "חברי ואני גינינו את האירוע שנעשה נגד השוטרים בכל תוקף. אך כדאי שנזכור שתפקידה של המשטרה להגיב, לאכוף, אבל לא לנקום ולא להתנהג בביריונות ובעבריינות בחסות החוק. כדאי שתעשה הכל ע"מ להרגיע את הרוחות, זה עלול להדרדר לשפיכות דמים ברגע של איבוד שליטה על האירוע. אלימות אסורה מכל צד שהוא".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר מוקדם יותר כי "אני מגנה בכל תוקף את האלימות כלפי כוחות משטרת ישראל שפעלו בבני ברק ומחזק את ידי גורמי האכיפה שדואגים לשמור על תקנות משרד הבריאות שמצילות חיים. אנו נפעל ביד קשה נגד מפרי החוק, בראש ובראשונה נגד מי שהרים את ידו נגד השוטרות והשוטרים שלנו. אני קורא לכל אזרחי ישראל, בלי יוצא מן הכלל – שימרו על ההנחיות".

כזכור, שוטרים בניידת אזרחית של המשטרה הותקפו בבני ברק באלימות קשה על ידי צעירים. בתיעוד מהמקום נראה הרכב האזרחי כששמשותיו מנופצות ודלתותיו פתוחות. המתקהלים הקיפו את הרכב, מנעו ממנו תנועה והתעמתו עם השוטרים.

מהמשטרה נמסר כי "הערב במהלך פעילות של בקרי רישוי בעיר בני ברק החלה התקהלות בלתי חוקית במהלכה הבחינו המתקהלים ברכב ובו שוטרים שהיו בתפקיד, השליכו אבנים לעבר הרכב, ניפצו שמשות וניקרו צמיגים".

"המתקהלים אף ניסו לפתוח את דלתות הניידת, בעוד שוטרים שישבו ברכב נאלצו להזעיק עזרה וחילוץ. בעקבות האירוע שוטרת נפגעה באורח קל. המשטרה לא תשלים עם הפרות סדר בוטות ופגיעה בסדר הציבורי, תוך סיכון ממשי לשוטרים ותפעל למיצוי הדין עם העבריינים", לשון ההודעה החריפה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים