שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » המשטרה תחלק דו"חות חיוביים בערים החרדיות
יוזמה
על מנת לצמצם את הפערים וליצור אינטראקציה בין המשטרה לאוכלוסייה החרדית מתגבשים שורה של צעדים ופעולות להגברת אמון הציבור החרדי שנפגע מאכיפת הקורונה
חרדים בסמוך למחסום משטרתי | צילום: Ryan Rodrick Beiler, שאטרסטוק

המשטרה צפויה ליישם בשבועות הקרובים מדיניות חדשה שמטרתה השבת אמון הציבור במשטרה, במיוחד באוכלוסייה החרדית, שמידת האמון שלה במשטרה נפגעה קשות בחודשים האחרונים – מאז החלה האכיפה הסלקטיבית של 'חוקי הקורונה'.

בין ההצעות שהועלו במסגרת הדיונים של חברי הכנסת מהמפלגות החרדיות הייתה הצעה לפתוח במבצע חלוקת 'דו"חות חיוביים' על ידי המשטרה, למי שהפר את הכללים החדשים בתום לב ומבלי משים.

בשיחה עם 'בחזית', אומר חבר הכנסת אוריאל בוסו (ש"ס) שפועל בענין מאז כניסתו לתפקיד, כי המהלך אינו נובע ממטרות יחסי ציבור, אלא "בראש ובראשונה להחזיר את האמון של הציבור החרדי במשטרה ולהראות לו גם את הצדדים החיוביים שלה. המהלך אינו נובע מתוך מטרה של יחסי ציבור למשטרה, אלא פשוט ליצור אינטראקציה בין המשטרה לציבור, כאשר לשם כך נדרשים לבצע כמה פעולות בוני אמון".

לדברי ח"כ בוסו, "יישום שורת המהלכים שאנו מתכננים יחד עם המשטרה בימים אלו, כולל בתוכו רובד חיובי נוסף של אכיפה חיובית במסגרת חלוקת 'דו"ח חיובי', ואסביר: בא שוטר ועוצר בן אדם שהמסיכה על פניו לא הייתה עטויה כנדרש, השוטר מבקש לתת לאותו אדם דו"ח, הבן אדם נבהל ואז נוכח שמדובר ב'דו"ח חיובי'. אז מטבע הדברים הוא יראה בשוטר משהו פחות מאיים – זו המטרה".

אוריאל בוסו | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

כידוע, בחודשים האחרונים יחסי האוכלוסייה החרדית עם משטרת ישראל הגיעה לשפל חסר תקדים – הן מבחינת אכיפת חוקי הקורונה כשלעצמן והן ביחס המשטרה בכל הקשור לפיזור הפגנות חרדים, במהלכן השתמשה בכוח בלתי סביר תוך התרת כל רסן והתנהלות מקובלת.

התנהלות המשטרה ברגישות באכיפת 'הפגנות בלפור' רק הגבירה את התחושה כי הדם החרדי סמוך פחות מדמם של שאר אזרחי ישראל ואם נחזור לרגע לאכיפת חוקי הקורונה ולתיעוד המקומם של האכיפה הסלקטיבית לכאורה כלפי המגזר החרדי, הרי שכל בר דעת מבין כי יחסי האמון בין האוכלוסייה החרדית למשטרה נמצאים בשפל של כל הזמנים.

"כדאי לתת את הדעת על כך, כי הדברים שצוינו לעיל בדבר האכיפה החיובית, כבר באה לידי ביטוי בשטח. מי שעוקב אחר הנעשה בשטח, בוודאי לא יכול להתעלם מהעובדה שנושא האכיפה השתנה בכמה דברים, לדוגמה בנושא ההפגנות שניכרת בהם ירידת לחץ", אומר ח"כ בוסו ל'בחזית'.

לדבריו, "אחד הדברים שהניעו אותנו לפעולה בנושא, הוא החשש של האזרח ממי שלכאורה אמור לסייע לו בזמן מצוקה. מדובר אמנם בכלל האוכלוסייה, אך אנחנו ניסינו להתמקד כרגע בציבור החרדי שתחושת הנרדפות בקרבו עולה מעל כולם, כי נכון להיום כשחרדי רואה שוטר הוא בורח ממנו. בסוף בן אדם צריך לראות בשוטר אדם שיעזור ויסייע לו. בן אדם במצוקה ברחוב רואה שוטר, מטבע הדברים הוא אמור לפנות אליו לבקש עזרה ולא לחשוש ממנו. לולא מוראה של מלכות אנחנו יודעים מה המשמעות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים