שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » המשנה ליועמ"ש: על חלק מתיקי נתניהו להיסגר
דעת יחיד?
בראיון מיוחד יוצא המשנה ליועמ"ש במתקפה חסרת תקדים נגד המערכת המשפטית • את דבריו סייג בכך ש"בסופו של יום האחריות והסמכות היא של היועץ ואני לא מקנא בו"
בנימין נתניהו | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ברקע בקשת פרקליטי ראש הממשלה לתקן את כתב האישום נגדו, כאשר הם מצביעים על שורה של כשלים לטענתם בגיבוש כתב האישום, מתברר כי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, סבור לגבי חלקים בכתב האישום כי טוב היה לו כלל לא היו באים לעולם.

בראיון שהעניק לשבועון הד"לי 'שביעי' התייחס נזרי בין השאר לחקירות שנפתחו נגד שכניו של היועמ"ש מנדלבליט בגין האמירות שהשמיעו נגדו ובהם "פרשת משפטים – בושה" ואמר: "איני מכיר את פרטי העניין, אך משפט כזה לא אמור להוות עילה לחקירה פלילית בכלל, ולא מצדיק חקירה בשבת בפרט".

על חקירות נתניהו אמר נזרי: "פורסם כבר שעמדתי הייתה שונה בחלק מהתיקים והאישומים אותם סברתי שצריך לסגור, היו לנו ויכוחים ודיונים מעמיקים וסוערים". עם זאת, הוא ציין כי "בסופו של יום האחריות והסמכות היא של היועץ. לא מקנא בו ובכובד ההכרעה שהונחה על כתפיו, אך יודע שקיבל את ההחלטה 'בלב כבד ובלב שלם', כדבריו".

נזרי התייחס לדרישה הציבורית להקמת גוף ביקורת על הפרקליטות: "הייתי בשעתו בדעת יחיד במשרד (מתוך צוות של שמונה בכירים), ותמכתי בהקמת גוף ביקורת על הפרקליטות. היו לי ויכוחים קשים עם פרקליט המדינה דאז לדור ובכירים נוספים. סברתי אז ואני סבור היום שגוף כזה הוא חשוב וחיוני מאין כמותו".

באשר לביקורת על הפרקליטות אמר נזרי, "לולא היה למערכת כל כך קשה להודות בטעויות, לא היה כל כך קל להאשים אותנו בשחיתויות. אגב, אמרתי וכתבתי זאת גם לאנשים במשרד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים