שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » כך מתנהלת העלייה לציון מרן הגר"ע יוסף זצ"ל
הילולה בצל הקורונה
לאחר שאמש נרשמו עימותים במתחם ציון הגר"ע יוסף זצ"ל בין המשטרה למתפללים, שכרה המשפחה בתיאום עם המשטרה חברת אבטחה פרטית לשמירה על הסדר והנחיות הריחוק החברתי
הראשל"צ הגר"י יוסף וחבר המועצת הגר"ד יוסף בתפילה בציון | צילום: בחזית
הראשל"צ הגר"י ואחיו חבר המועצת הגר"ד יוסף בציון הבוקר |
צילום: בחזית

לרגל יום ההילולה השביעי למרן הראשל"צ הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל שחל היום, יצאו בניו בקריאת קודש לציבור שלא לפקוד את הציון ביום ההילולה, בהתאם להנחיות הריחוק החברתי, בשל השתוללות נגיף הקורונה.

היה זה חבר מועצת חכמי התורה, הרב דוד יוסף שיצא בקריאה נרגשת לתלמידי מרן, תוך שהוא מפציר בהם שלא לעלות לציון ביום ההילולה. "באופן טבעי יבואו הרבה אנשים יחד וזה ממש חשש סכנה, לכן השנה בבקשה לא לעלות לציון, אין שום ספק שאם אבא היה חי והיו שואלים אותו שאלה בהלכה אם לעלות לציון או לא, היה אומר לא לעלות", כתב.

בדבריו הוסיף הגר"ד יוסף ואמר: "אם ויתרנו השנה על ל"ג בעומר, אנחנו יכולים לוותר גם על ג' חשוון. במקום זה אני מציע עצה טובה לכל מי שאוהב את אבא שיישב באותו יום ויקדיש שעה אחת ללמוד תורה לע"נ רבנו עובדיה יוסף בן ג'ורגיה, אני מבטיחכם נאמנה, כי שעה אחת לימוד לע"נ אבא שווה יותר מלעלות לציון".

כאמור, למרות הבקשות וההפצרות החוזרות ונשנות, מאז אתמול בצהריים החלו המונים לפקוד את הציון בבית העלמין סנהדריה בירושלים, כאשר אמש בסביבות השעה 22:00 נאלצה המשטרה להוציא את המוני המתפללים ולסגור את בית העלמין למבקרים.

חברת אבטחה פרטית

"אנחנו עכשיו בלב ההילולה, הנהירה ההמונית לציון החלה כבר מאז אתמול בצהריים. אנחנו עומדים בתיאום מלא עם המשטרה ואף שכרנו חברת אבטחה פרטית שתפקידה לדאוג לאכיפת הנחיות הבריאות בציון ומבואותיו ולשמירה מוקפדת על הכללים", אומר בשיחה עם 'בחזית' משה בן חיים, נכדו של מרן שמונה מטעם המשפחה לתאם את הלוגיסטיקה בשטח הציון ביום הילולה.

החל מהבוקר מתנהלת העלייה לציון במתכונת בה מאפשרים המארגנים לכל קבוצה בת 20 מתפללים להגיע עד הציון, כאשר זמן קצר לאחר מכן הם יוצאים ומתחלפים בקבוצה הבאה.

לדברי בן חיים, מוטב ביום זה להישאר בבית מאשר לפקוד את ציונו של סבו הגדול, "אנחנו מבקשים בכל לשון של בקשה מכל האנשים, לא להגיע לציון בכלל. מי שרוצה להתפלל על ציון מרן שיידע שאין זה הזמן המתאים, יש בשעות אלו עומס ומבקשים לא להגיע".

בשיחה עם 'בחזית', הוא מספר על האלטרנטיבה שהתאימה המשפחה לציבור הרחב שנבצר ממנו בהתאם לצו השעה לפקוד את הציון "כחלק מההיערכות להילולה במתכונת הקורונה, בה נבצר מהציבור להתקהל וכנגזרת מכך להשתתף בהילולה, נערכנו עם שידור חי מיוחד מאתר הציון, המתפרס על פני כל היום אשר באמצעותו ניתן להתעדכן בכל רגע נתון מהנעשה בציון".

"בשעה זו לדוגמה תוך שאנו משוחחים, נמצאים בציון הרב יעקב ששון הנכד של מרן עוד מעט אמור להגיע הרב צבי חקק השמש של מרן, וכך בהמשך היום תלמידיו נכדיו של מרן אמורים להגיע בהמשך היום בזה אחר זה עד השעה 18:00 בערב אנחנו בשידור חי מהציון עצמו".

אתה מתאר נהירה המונית לציון, על אף הפצרות בני המשפחה שלא לעלות לציון ביום ההילולה

"נכון מאוד. בניו של מרן ורבנים נוספים ביקשו בשבוע האחרון בכמה הזדמנויות שלא להגיע לציון ועדיין יש ציבור מאוד גדול שמגיע. כל אחד רק מהרהר לעצמו שבוודאי המקום ריק והוא היחיד שיגיע".

"הנה, תוך שאנו משוחחים יש לנו כאן 200 אנשים שעומדים בכניסה ואין לי אפשרות להכניס אותם, יש לנו אנשים שנמצאים בתוך המתחם עצמו ואני לא רוצה להגיע למצב שהמשטרה מגיעה וסוגרת לנו את המקום. על פי ההלכה הנשמה נמצאת במקום 3 ימים לפני ההילולה ו-3 לאחר ההילולה, אז אין כל הבדל למי שמגיע היום או מחרתיים, כאשר הלחץ בוודאי יירד".

האם אמש אכן נרשמו עימותים עם המשטרה?

"אתמול סמוך לשעה 22:00 בערב הגיעה למתחם הציון המשטרה וראתה שבמקום נמצאים אנשים מעבר למותר, הם הגיעו למסקנה שאם יאפשרו למצב להמשיך כמו שהוא עכשיו, הרי שזרם המתפללים עלול להתגבר ולהגיע לכדי אלפים ולכן הם החליטו שהם סוגרים את השערים, ואכן אתמול בלילה בין השעות 22:00 ל-01:00 לא היה כניסה לאף אחד למקום".

"בשעה שהמשטרה אכפה את החוק והסדר, אכן נרשמו עימותים לצערי הרב, אבל ברוך השם הרגענו את השטח. ניהלנו מגעים עם המפקדים ולקחנו אחריות על האירוע כדי שלא יהיה לנו פה מצב שאנשים נוספים יגיעו וייווצר שוב חוסר נעימות או יירשמו עימותים נוספים, ואכן הגענו להבנות עם המשטרה שפותחים מחדש את מתחם הציון בכפוף להגבלה של מספר האנשים המורשים להיכנס למתחם שבעדיפות ראשונה מדובר ברבנים ובני המשפחה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים