שיתוף
תגובות
חדשות » סביבה » המשרד להגנת הסביבה יעדכן את התוכנית הרב שנתית
יובא לאישור
השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "המשרד להגנת הסביבה ימשיך לפעול ולקדם יעדים לצמצום זיהום האוויר מכלל הסקטורים השונים, על מנת להבטיח אוויר נקי לכולם"
זיהום אוויר - קורונה | צילום: Littlekidmoment, שאטרסטוק

המשרד להגנת הסביבה יגיש לאישור הממשלה בחודשיים הקרובים עדכון לתוכנית הלאומית למניעה ולצמצום זיהום האוויר, שמטרתה להפחית את זיהום האוויר בישראל, ולמזער את השפעותיו השליליות על בריאות הציבור והסביבה.

ההחלטה על הכנת תכנית לאומית רב-שנתית למניעה לצמצום של זיהום אוויר אושרה מתוקף חוק אוויר נקי, התשס"ח-2008, ועודכנה במסגרת החלטת ממשלה שעניינה התכנית הלאומית לאזור מפרץ חיפה.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "לזיהום האוויר יש השלכות נרחבות על בריאותנו, על הסביבה ועל הכלכלה. התוכנית הלאומית למניעה וצמצום זיהום האוויר בישראל, בעלת משמעות מכרעת עבור כל אחת ואחד מאיתנו, ועניינה במימוש הזכות הבסיסית של כלל הציבור לנשום אוויר נקי וליהנות מאיכות אוויר בריאה ומיטיבה. המשרד להגנת הסביבה ימשיך לפעול ולקדם יעדים לצמצום זיהום האוויר מכלל הסקטורים השונים, על מנת להבטיח אוויר נקי לכולם".

המשרד להגנת הסביבה החל לשקוד על עדכון מקיף של התכנית עוד בשנת 2017. העדכון הנוכחי התעכב בהגעתו לדיון בממשלה בשל היעדר קיומו של תקציב מדינה מאושר, שכן אישורה של תכנית לאומית מחייב אישור תקציבי לטווח של מספר שנים. זאת, משום המשרד ביקש להביא לאישור הממשלה תכנית מתוקצבת, ולא להסתפק בתוכנית הצהרתית, שאין משאבים לקיומה. עתה, עדכון התוכנית הלאומית מתאפשר בשל אישורו של תקציב מדינה.

במסגרת ההחלטה על אישור תקציב המדינה, אושרו צעדים הנכללים בתוכנית הלאומית המעודכנת. ההסדרים שאומצו עוסקים בהחלטות ממשלה שעניינן מעבר לאנרגיה ירוקה, תמחור פליטות גזי חממה, מעבר לכלכלה דלת פחמן וקידום תחבורה נקייה.

בנוסף, בכוונת המשרד להגנת הסביבה להציג בפני הממשלה במסגרת התוכנית המעודכנת יעדים לצמצום זיהום אוויר. בימים אלו עומל המשרד על השלמתה של עבודה מקצועית הכוללת חישוב של הפחתה הצפויה בפליטת מזהמי האויר בעקבות יישום הצעדים הכלולים בתוכנית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים