שיתוף
תגובות
חדשות » המשרד להגנת הסביבה: מגבש תוכנית פעולה לטיפול בטרמיט הפורמוסי
הגנת הסביבה
המשרד להגנת הסביבה מארח השבוע את דוד מורה דל-פזו ואדוארד דוראני ברונט, מומחים להדברת טרמיטים מספרד, במטרה להכין תוכנית פעולה כנגד הטרמיט הפורמוסי
מדביר חרקים | צילום: depositphotos

היום קיים המשרד (ב') סיור בפתח תקווה ובגבעת השלושה יחד עם המומחים, לצורך ניטור ובחינת דרכי פעולה נגד המזיק. ד"ר גל זגרון, מנהלת אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה: "יש חשיבות רבה בהגעת המומחים לישראל וסיור השטח. זהו שלב נוסף בהתמודדות של המשרד להגנת הסביבה יחד עם הרשויות המקומיות ובראשן עיריית פתח תקווה עם פלישת טרמיט-העל הפורמוסי. במהלך השבוע הקרוב נסייר, נבחן ונגבש תוכנית פעולה יחד עם המומחים, במטרה למגר את הטרמיט ולהביא לטיפול מיטבי במזיק זה"

המשרד להגנת הסביבה מארח את מורה דל-פזו, בעל ניסיון של 30 שנה בהדברה אשר נחשב למומחה עולמי לטרמיטי קרקע, ואת המומחה אדוארד דוראני ברונט, לצורך הכנת תוכנית פעולה נגד טרמיט העל הפורמוסי. במהלך השבוע ילמדו המומחים את המצב בארץ.

באירופה ובספרד בפרט, מדבירים טרמיטים באמצעות פיתיונות שמהווים את הפתרון הסביבתי המתקדם והבטוח ביותר, על פני הזרקות של נוזלים קוטלי חרקים. מטרת המשרד להגנת הסביבה להעביר את שוק ההדברה הישראלי לשיטה מתקדמת זו של שימוש בפיתיונות מעכבי גדילת חרקים.

מחר (ג'), יקיימו האורחים סיור טרמיטים בדרום הארץ, ובהמשך השבוע יערכו מפגשים מקצועיים עבור המדבירים וחברות תכשירי ההדברה ביוזמת המשרד להגנת הסביבה. נציגים של חברות לרישום תכשירי הדברה, יזכו למפגש עם המומחים במטרה לקדם רישום ושימוש בתכשירים מעכבי גדילה.

המשרד יגבש תוכנית פעולה מעודכנת בעזרת המומחים לטיפול בטרמיט. ככל שיש חשד לנגיעות בטרמיטים, יש לדווח בליווי תמונות תקריב למשרד להגנת הסביבה.

הטרמיט הפורמוסי הוא מין פולש שמסכן את הסביבה בישראל, ועם זאת – אינו מזיק לבריאות האדם. הטרמיט הצליח להתבסס בעיר פתח תקווה ובסביבתה בתקופה המוערכת כעשור האחרון. ככל הטרמיטים, הטרמיטים הפורמוסיים הם חרקים נסתרים ועדינים אשר מסתתרים בתוך קינים באדמה, בעצים ומוצריהם או בתעלות בוץ.

סימנים לזיהוי הימצאות הטרמיט:

  • הטרמיט נראה כנמלה לבנה בגודל של כ-3 מילימטר. בדרך כלל נמצא בתוך האדמה ואינו נראה בעין.
  • הטרמיט אוהב לקנן באזור חם ולח, סימנים של כתמי לחות יכולים להעיד על הימצאותו.
  • נזקים במוצרי עץ כגון ריהוט, משקופים, דלתות וכו'.
  • תעלות של בוץ על הקיר או על עצים.
  • בעת מעוף הכלולות ניתן לראות טרמיטים מכונפים עם גוף מוארך עם כנפיים ארוכות ושוות באורכן (מעוף הכלולות של הטרמיט הפורמוסי התקיים בחודש יוני).
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים