שיתוף
תגובות
משפחה » חינוך » מסתמן: ייפתחו צהרונים, כיתות א-ד ומסחר
קבינט הקורונה
בתום שעות ארוכות של דיונים יצאו רה"מ ושרי הבריאות והחינוך בהודעה משותפת עם ההחלטות המסתמנות • תוקם וועדה שתציג את מסקנותיה עד יום חמישי
תגיות:
מתמודדים עם הקורונה בירושלים | צילום: Alex Eidelman, שאטרסטוק

עם סיום הדיון בקבינט הקורונה, שהתכנס זה היום השני כדי לדון בדרכי מעבר לשלב השני של הסרת ההגבלות, יצאו ראש הממשלה ושרי החינוך והבריאות בהודעה משותפת בענין מתווה הלימודים המסתמן ופתיחת המסחר.

בהודעה המשותפת נכתב, כי צוות בהשתתפות שר הבריאות, שר האוצר, שר המדע והמל"ל יבחן את האפשרות לצמצום התכנית לחמישה עד שבעה שלבים ויציג המלצותיו לקבינט עד יום חמישי הקרוב.

להלן ההחלטות המסתמנות.

חינוך

הלימודים בכיתות א'-ב' יתקיימו לסירוגין (פיצול, מחצית כיתה), על פי נוסחה שהובאה לקבינט שתהווה פתרון מעשי זמני לטווח המיידי.

כל כיתה בשכבות א'-ב' תפוצל לשניים. לא יהיה ערבוב בין שתי הקבוצות. התלמידים יחויבו בעטית מסכות.

צהרונים

צהרונים יכללו עד 28 תלמידים מאותה שכבת גיל (כיתות א' או כיתות ב') ומאותו מוסד חינוכי, לא יותר מ-3 קפסולות. שר החינוך יפעל יחד עם השלטון המקומי כדי להפחית מעבר למוצע את העירוב בין הקבוצות בצהרונים.

הסעות לצהרונים (היכן שיש) יתקיימו בצורה הקיימת כיום, אך תתקיים הפרדה באמצע האוטובוס והתלמידים יחויבו בעטית מסכות. רשויות שיוכלו ללמד בכיתות מלאות תוך עמידה בדרישות הבריאות – יקבלו לכך אישור משרד החינוך.

פתרון הקבע לסוגיית הפעלת כיתות א'-ב' בתקופת הקורונה יגובש לאחר שנלמד את מה שקורה בגנים וינותחו החלופות שעלו בדיון וחלופות נוספות. אחריות: שר החינוך יחד עם משרד הבריאות, משרד האוצר, משרד רה"מ והשלטון המקומי.

מסחר

בשלב הקרוב (1/11) יפתחו התחומים שנקבעו במתווה (רפואה משלימה, טיפולים לא רפואיים).

טיפולים 1X1, ספרים (מספרות), טיפולי יופי וקוסמטיקה, מורי נהיגה, מאמנים אישיים ותחומים נוספים בהתאם לרשימה שתגובש ע"י משרד הבריאות.

הוחלט עוד, כי חנויות רחוב, צימרים ושירותים קהילתיים – יובאו לדיון ביום חמישי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים