שיתוף
תגובות
חדשות » המתיחות בדרום: מחשש לירי מהרצועה הגבלות התנועה בעוטף עזה יימשכו
הסלמה שקטה
המתיחות בעוטף עזה נכנסת הבוקר (חמישי) ליומה השלישי, והגבלות התנועה עדיין בתוקף
גנץ בסיור בדרום | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

כוחות צה"ל באזור בכוננות גבוהה, למניעת חדירת מחבלים ליישובי העוטף,כטב"מים חמושים חגים מעל הרצועה במטרה לאתר חוליות טרור וצלפים. קיימת התרעה ממשית על כוונה של הג'יהאד האסלאמי לפגוע במטרות לאורך הגבול באמצעות טילי נ"ט. לכן הוחלט לסגור את הצירים לתנועת כלי רכב ולהרחיק אזרחים וחיילים מהגבול. לדבריהם, רק על בסיס התרעה לא ניתן לבצע תקיפה ברצועת עזה.

למרות הסבל של התושבים, החליטו בצה"ל, שלא לקחת סיכונים על חשבון חיי אדם, ולמרות ההבנה לקושי, ההגבלות מחויבות המציאות. בנוסף, תושבי הקיבוצים שצמודים לגדר ההפרדה התבקשו גם היום להישאר בבתיהם או בצמוד למרחבים מוגנים. 

הכבישים החסומים היום הם,  כביש 4 לדרום מצומת זיקים לצומת יד מרדכי, כביש 34 מצומת יד מרדכי לצומת ניר עם בשני הכיוונים. כביש 232 מצומת ניר עם לכרם שלום בשני הכיוונים. גם תנועת הרכבות בין אשקלון לנתיבות טרם חודשה עד הודעה חדשה, תחנת שדרות סגורה זמנית.

לפי שעה עושה רושם שהג'יהאד מנסה לקחת צעד אחורה, מאחר ומעבר הפועלים מעזה לישראל נסגר, וצה"ל התחייב לאשר מעבר של 14 אלף פועלים עזתים במידה והמצב ירגע. ישראל גם העבירה מסר לחמאס שאם המצב לא יירגע בימים הקרובים, לא תשלל אופציה צבאית. 

הלילה פעלו כוחות צה"ל באזור ועצרו 22 מבוקשים בכפרים, בשכם ובחברון. במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר מקומיות שבמהלכן יידו אבנים לעבר כוחותינו שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. אין נפגעים בקרב חיילי צה"ל. כזכור, המתיחות בעוטף עזה החלה בעקבות מעצרו של בכיר תנועת הג'יהאד האיסלמי בגדה, בסאם א-סעדי בג'נין.

בתוך כך הוחלט לתגבר את אוגדת עזה במאה חיילי מילואים ובשלוש פלוגות סדירות של לוחמים כדי לסייע באבטחת הצירים ואכיפת החסימות. מרכז האש עבר לכוננות גבוהה והחל לרענן מטרות חמאס וג'יהאד אסלאמי בכמה תחומים, תשתיות ואישים, למצב של הסלמה. עוד אמרו גורמי ביטחון כי ארגוני הטרור בעזה מנסה לכפות משוואה חדשה ומעורבות של תגובות על הפעילות המבצעית של צה"ל בגדה המערבית, ולכן הרמטכ"ל אביב כוכבי הנחה להמשיך במעצרים נגד חשודים בפעילות טרור בגדה, בדגש על ג'נין ומחנה הפליטים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים