שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » המתמחים הודיעו על סיום המאבק
"המאבק הצליח"
בארגון מציינים כי ההיתר של שרת הכלכלה אורנה ברביבאי והמתווה המתוקצב של שר הבריאות, שהושגו בזכות המאבק, משלימים אחד את השני ויוצרים מסגרת חזקה ואיתנה
סטאז'ר נעצר במהלך ההפגנה | צילום: באדיבות המצלם

ארגון הרופאים המתמחים 'מרשם', שהוביל את מאבק קיצור התורנויות הודיע לפני מס דקות, לאחר פגישת השר ניצן הורביץ עם יו"ר הארגון ד"ר ריי ביטון על סיום המאבק הנוכחי.

ביממה האחרונה, מאז הסכמתו של השר על הרחבת המתווה, התקיימו שיחות ודיונים אינטנסיביים עם גורמי משרד הבריאות ואנשי הצוות של השר ורק עכשיו אחרי שהובהר שהדברים מעוגנים, גם תקציבית, מעבר לרמה ההצהרתית, אנחנו יכולים לברך ולהגיד שיש כאן בשורה של ממש.

בארגון מציינים כי ההיתר של שרת הכלכלה אורנה ברביבאי והמתווה המתוקצב של שר הבריאות, שהושגו בזכות המאבק, משלימים אחד את השני ויוצרים מסגרת חזקה ואיתנה המבטיחה כי הקיצור הוא אמיתי – קיצור שלא ייתקע בגלל אינטרסים צרים של גורמים במערכת.

מערכת הבריאות, באמצעות קיצור התורנויות, תשיג כ-1,250 תקנים (כחצי מיליארד ש"ח), מיקוד ושיפור ההכשרה, סיוע פארא-רפואי למתמחים, הגדלת מספר הסטודנטים לרפואה ועוד – וכל זה לצד תנאי ההעסקה אנושיים ומניעת הסכנות למטפלים ולמטופלים בעקבות העסקה של 26 שעות ברצף.

שר הבריאות ניצן הורוביץ מסר: "מהפכת קיצור התורנוית יצאה לדרך. וזו רק יריית הפתיחה לשינוי עוד יותר גדול בתנאי העבודה ובשרות למטופלים בבתי החולים. עם התוספת התקציבית הגדולה, הוספת אלפי סטודנטים חדשים לסיעוד ורפואה, וקיצור התורנויות למתמחים, נזרים סוף סוף חמצן למערכת הבריאות הציבורית שלנו. מהלך היסטורי".

דבריה של ד"ר ריי ביטון יו"ר ארגון המתמחים מרשם מיד בתום הפגישה: "אני מתרגשת. היום שמנו סוף לתורנויות 26 שעות! סיכמתי כעת עם שר הבריאות את כל הפרטים ואני שמחה לבשר שהמאבק הצודק שלנו הצליח. המתמחים והמתמחות ניצחו! ובסוף הדרך עם ישראל ניצח! כי הוא יקבל רפואה טובה יותר ולא מרופאים ורופאות עייפים מידי בשעה ה-25 לתורנות שלהם.

"אני רוצה להודות לשר הבריאות ניצן הורביץ שהיה קשוב למצוקות שלנו, שבאומץ הוביל את השינוי הנדרש ועיגן אותו כך שממשלת ישראל מחויבת לקיצור התורנויות. לא עוד דיבורים בעלמא… לא עוד "אתם צודקים אבל…" – שינוי היסטורי שישפיע על אלפי מתמחים ומתמחות ועל מאות אלפי מטופלים."

"אני רוצה גם לציין את הצעד האמיץ של שרת הכלכלה אורנה ברביאי, שעשתה את הצעד הראשון והחליטה לא להאריך את ההיתר שמאפשר את תורנויות 26 שעות. ההיסטוריה הזו מתאפשרת הרבה גם בזכותה".

"הילכו עלינו אימים, יצאו נגדנו בקמפיינים, הכפישו אותנו, ניסו להשתיק אותנו. הניצחון שלנו היום הוא גם על כל אלה. כל מי שניסו לפגוע בנו ובמאבק שלנו, כל מי שלא הספיקה להם עצימת העיניים הצורמת אלא גם עשו ניסיונות בפועל לפגוע ולסכל את המהלך ההיסטורי הזה. היום זה ניצחון הרוח והדרך והנחישות. ניצחון הצדק".

"גם כשהכל היה סגור ואמרו שזהו, ואי אפשר יותר לשנות, לא ויתרנו. ידענו שאפשר. בעקבות המשך המאבק שלנו, השר הורוביץ הציג לפני יומיים מתווה מורחב ומשופר. ועכשיו אחרי שווידאנו שהכל מעוגן, שלא מדובר רק בהצהרות ורק אחרי שקיבלנו את ההתחייבויות שדרשנו, אנחנו יכולים לעמוד כאן היום ולהגיד שיש כאן בשורה, והיא אמיתית".

"אני רוצה להודות לכל המתמחות והמתמחים. הסטאזרים והסטאזריות, הסטודנטים והסטודנטיות שהובילו באומץ ובנחישות את המאבק הזה. וגם למטופלים שלנו ולציבור בכלל, על התמיכה המוחלטת בנו במסדרנות בתי החולים וברחובות. זה הניצחון של כל אחת ואחד מכם. אתם! עשיתם היום היסטוריה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים