שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "המתקפות על הקהילה היהודית הן מתועבות"
ביידן מגנה
נשיא ארה"ב מגנה את המתקפות האנטישמיות: "עלינו מוטלת החובה שלא לתת מקום מבטחים לרעיונות או התנהגויות שכאלו". האריס: "עלינו לעמוד מאוחדים נגד שנאה"
תגיות:
ג'ו ביידן | צילום: Official White House Photo by Adam Schultz

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, מגנה את שורת המתקפות האנטישמיות שהתרחשו בארצות הברית: "המתקפות האחרונות על הקהילה היהודית הן מתועבות, והן חיבות להיפסק. אני מגנה את ההתנגות מלאת השנאה הזו בארצנו ומחוצה לה. עלינו מוטלת החובה שלא לתת מקום מבטחים לרעיונות או התנהגויות שכאלו".

ביידן התייחס לביקורו המדיני הצפוי של מזכיר המדינה, אנתוני בלינקן, במזרח התיכון, והבהיר את מטרותיו, ובהן: הבהרת מחויבותה החזקה של ארצות הברית לביטחונה של ישראל, תמיכה בעם הפלסטיני "לאחר שנים של הזנחה", לדבריו. כמו כן, בלינקן צפוי לדון בהענקת סיוע לתושבי עזה שלא מיועד לחמאס, ואף יפעל להפחתת הסיכון לעימות נוסף בחודשים הקרובים.

סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס על ההתקפות נגד היהודים בארה"ב: "הזינוק בהתקפות אנטישמיות נגד הקהילה היהודית בארה"ב ובעולם נתעב – יש לקרוא, לגנות ולהפסיק אותה. כמדינה עלינו לעמוד מאוחדים נגד שנאה מכל סוג שהוא".

הגינוי של ביידן מגיע על רקע כמה אירועים אלימים שאירעו במהלך ההסלמה האחרונה ומבצע "שובר החומות", בארצות הברית ובמדינות נוספות ברחבי העולם. בין היתר, פלסטינים תקפו סועדים בלוס אנג'לס וניו יורק, ירקו לעברם והשליכו עליהם חפצים, משום שחשדו שהם יהודים.

דבריו מגיעים יממה לאחר שחמישה ארגונים יהודיים בארצות הברית שלחו לנשיא מכתב שבו קראו לו לגנות את האנטישמיות ולנקוט צעדים למאבק בתופעה בארצות הברית.

בארה"ב, כמו גם במדינות אחרות במערב, דיווחו מאז תחילת מבצע "שומר החומות" על זינוק באירועים שבהם הותקפו יהודים או הושחתו בתי כנסת. בלוס אנג'לס, למשל, הותקפו יהודים במסעדה ולפי העדויות מהמקום התוקפים הפרו-פלסטינים שאלו מי מהנוכחים יהודי. גם בניו יורק דווח על תקריות אלימות שבהן נפגעו יהודים.

הבוקר פרסם ארגון "שמירה", ארגון של מתנדבים יהודים אזרחיים שמסתובבים בשכונות חרדיות ברחבי ארצות הברית במטרה להלחם באלימות ותקיפות אנטישימיות, סרטון בו ישנו תיעוד לכאורה של תקיפה אנטישמית. בארגון נטען קבוצה של נערים הטרידו מתפללים בעיר ניו יורק, ניסו להכות אותם וצעקו "להרוג את כל היהודים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים