שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » הנגיף המסתורי שתוקף ילדים שהחלימו מקורונה
גם בישראל
מסתבר כי תופעת הלוואי הנפוצה בקרב ילדים שהחלימו מקורונה, זו שאובחנה לראשונה בבריטניה ובהמשך בארצות הברית הגיעה גם לישראל • 3 ילדים ישראלים אובחנו במחלה
הכניסה לחדר המיון ב'קפלן' | צילום: קפלן

לפני מספר חודשים, כאשר התפרצות נגיף הקורונה היה עדיין בתחילתו והידע הגלובלי עליו היה מוגבל יותר ממה שידוע היום, דיווח 'בחזית' על תופעת לוואי המתפרצת בקרב ילדים שכבר החלימו מקורונה העלולה לעלות בחייהם. כעת מתברר כי היא הגיעה גם לישראל.

כזכור, עם פרוץ נגיף הקורונה נרשמה תמימות דעים בקרב אנשי הרפואה בעולם כי הקורונה איננה מסוכנת לילדים, אם כי הסכנה העיקרית ממנה חששו המומחים היה שילדים עשויים להדביק אנשים מבוגרים.

מדובר בתופעת לוואי שהופיעה בקרב ילדים שבועות אחדים לאחר שכבר החלימו מקורונה – תופעות הלוואי המדוברות מזכירות בחלקן את מחלת ה'קוואסקי' המתוארת כדלקת חריפה כללית של כלי הדם, ועלולה אף להגיע לכדי פגיעה לבבית, אשר גורמיה אינם ידועים.

התופעה נרשמה לראשונה באנגליה ובהמשך גם בארצות הברית. מדובר בתסמונת הנקראת PIMS-TS, הדומה אצל חלק מהילדים במאפייניה כאמור למחלת ה'קוואסקי', או למחלה אימונולוגית שפוגעת במערכות שונות בגוף.

עד היום אובחנו ברחבי העולם כ 1000 מקרים של ילדים שאובחנו בתופעה. בישראל אובחנו עד כה בין 20 ל 30 ילדים שהופיעו אצלם התופעות ואף אושפזו בשל כך בבתי חולים. בימים אלה מאושפזים בבית החולים קפלן 3 ילדים בגילאי 9, 10 ו-16 בהם ילדה במצב קשה כתוצאה מהמחלה.

חשוב לדעת, כי חלק מתופעות הלוואי אשר אמורים להדליק נורה אדומה אצל ההורים בכל הקשור להופעת התסמינים, הוא הופעת סימנים של דלקת רב מערכתית, היכולים לבוא לידי ביטוי באמצעות חום גבוה, כאבי בטן, פריחות, הפרעה בתפקוד של  איברים חיוניים.

מבית החולים קפלן נמסר אמש, כי שלושת הילדים שאובחנו בתסמינים אושפזו במחלקת טיפול נמרץ ילדים. מצבם קל וחל שיפור קל גם במצבה של הילדה שהייתה במצב קשה. כעת שלושתם מוגדרים במצב בינוני ולא נשקפת סכנה מיידית לחייהם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים