שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הנדל על העריקה: "בחרתי לא להיות מובל"
חשבון נפש?
בפוסט שפרסם מצהיר הנדל: "דווקא בגלל שתמכתי בממשלת האחדות שלא הצליחה, יש לי חובה לעשות הכל כדי שגדעון סער יצליח להיות ראש ממשלה"
יועז הנדל במליאה | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לאחר שפוטר אמש מתפקידו כשר התקשורת על ידי יו"ר 'כחול לבן' ושר הביטחון בני גנץ, מפרסם הבוקר ח"כ יועז הנדל פוסט בו הוא מסכם את תקופת כהונתו הקצרה כשר בממשלה ומנמק את מכלול השיקולים שהנחו אותו לערוק למפלגתו החדשה של גדעון סער.

"הייתה לי זכות גדולה לשמש כשר התקשורת בשבעת החודשים האחרונים. משימה משמעותית בבנייתה של מדינת ישראל: חיבור תשתיות וצמצום פערים בין המרכז לפריפריה", כותב הנדל. "זה לא הדבר הרצוי למדינה להחליף כל כך הרבה שרי תקשורת. העשור האבוד בתחום התשתיות נובע בעיקר מהזנחה וחוסר עניין בתחום, אבל זו המציאות", הוא מוסיף.

"החלטתי בצורה מודעת להודיע על הצטרפותי לגדעון סער, מיד לאחר הודעתו. קל יותר היה לחכות ולראות אם יש בחירות, בחרנו אחרת, מתוך הבנה על המשמעות של הצעד", ממשיך הנדל. לדבריו, "יש מתח בין הרצון להמשיך לפרוס אינטרנט מהיר, להשלים משימות של קליטה וכיסוי או דור 5, לעבוד בתחום המקצועי שלי, לבין הצורך לייצר מציאות פוליטית אחרת".

"ההחלטה לבנות בית לימין הממלכתי כדי לייצר חלופה לנתניהו היתה פשוט חשובה יותר בעיניי. זה העתיד של מדינת ישראל, של ילדיי ובעיקר העתיד של החיים המשותפים כאן, למרות חילוקי הדעות. אני כואב את התדרדרות השיח הציבורי ומשוכנע שעלינו כשליחי ציבור להציג דרך אחרת".

"זה לא פשוט להיות פוליטיקאי. משום צד. התגובות קשות לפעמים מבזות אבל אין בכך כדי לאפשר שיח מבזה מצד פוליטיקאים אלה. אנחנו צריכים לשמש דוגמא אישית גם כשקשה. הבנתי לגמרי את המשמעות ואין לי תלונה כלפי אף אחד".

"בני גנץ הוא פטריוט ישראלי, אדם ממלכתי שאני מחבב מאוד ברמה האישית. יש בינינו פערים אידיאולוגיים אבל אני יודע שהוא רוצה רק את טובת המדינה. הפוליטיקה מסובכת ומלאה יצרים, האידיאולוגיה לא. לא ניסיתי אף פעם להתחפש לשמאל. תמיד הצהרתי שאני ימין ממלכתי על כל המשתמע מכך. בחרתי להוביל תהליכים ולא להיות מובל. לא הסכמתי לממשלת מיעוט עם בל"ד כפי שהתחייבנו וגם מנעתי ממשלה צרה של נתניהו, ממשלת 61 שעד לפני שבוע היה מי שעבד עליה. עשיתי זאת מתוך הבנה של החלופות הקיימות".

"עכשיו לראשונה יש חלופה אמיתית, הזדמנות לשינוי. בית למאות אלפי אנשי מרכז ימין שרוצים שלטון ממלכתי, בלי להתפשר על האידיאולוגיה שלהם. דווקא בגלל שתמכתי בממשלת האחדות שלא הצליחה, יש לי חובה לעשות הכל כדי שגדעון סער יצליח להיות ראש ממשלה. לא למענו אלא למען ילדיי".

"ביומיים הקרובים אנסה לנקות שולחן מהמשימות במשרד. להודות לאנשי משרד התקשורת המסורים והרציניים. פקידי הציבור הכי טובים שיש בארץ. אמשיך לפעול למען הסיבים והתשתיות לכלל המגזרים, גם בכנסת וגם בתקופת הבחירות, ובעיקר לשמור על שיח ענייני ומכבד, ולא משנה באיזה ויכוח או מערכת פוליטית. זו משימה עליונה של שליחי הציבור".

"לבסוף אני מבקש לשלוח את תפילתי להחלמת חבר הכנסת דוד ביטן. תמיד יש אירועים שמזכירים לנו מה עיקר ומה טפל בחיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים