שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הנהלת NSO השעתה את המערכת של המשטרה
לאחר החשיפה
"אם הדברים נכונים הם מטרידים, מקוממים ואסור שיקרו במדינה דמוקרטית", כתב מנכ"ל NSO. "ברמת החברה, אם הדברים הללו נכונים מדובר בהתנהלות לא תקינה ולא חוקית"
תגיות: ,
משטרת ישראל | צילום: Jose HERNANDE, שאטרסטוק

מנכ"ל חברת NSO, שלו חוליו, כתב הבוקר (ג') מכתב לכלל עובדי החברה ובו הבהיר כי החברה משתפת פעולה עם כל חקירה לאחר הפרסומים בפרשת הריגול המשטרתי. חוליו הבהיר במכתב כי ההנהלה השעתה את המערכת שבשימוש משטרת ישראל עד לתום הבדיקה וקרא להקים ועדת חקירה חיצונית.

"אם הדברים נכונים הם מטרידים, מקוממים ואסור שיקרו במדינה דמוקרטית", כתב מנכ"ל NSO. "ברמת החברה, אם הדברים הללו נכונים מדובר בהתנהלות לא תקינה ולא חוקית של משטרת ישראל, וכמובן התנהלות אשר מהווה הפרה בוטה של ההסכם ושל תנאי הרישיון שניתנו להם".

עוד הוא כתב כי "מערכות מהסוג הזה צריכות לשמש אך ורק למניעה של פשעים חמורים וטרור, וזאת הסיבה היחידה שמשטרה חייבת כלים כאלה, כל שימוש אחר בהם הוא לא מתקבל על הדעת, לא דמוקרטי, לא חוקי, ומפר את האמון הבסיסי שניתן לרשויות החוק. כבר כשהחלו פרסומים בדבר מקרים בהם לכאורה נעשה שימוש חריג בטכנולוגיות פנינו למשרד המשפטים והתחייבנו כי נסייע ככל הנדרש בחקירה ובבדיקת העובדות, כמו כן ביקשנו כי ינחו אותנו, לאור ממצאי הבדיקה שלהם, כיצד לנהוג בהמשך בעניין זה".

במקביל, העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח כי כמה סוכנויות ישראליות, מלבד המשטרה, רכשו את פגסוס ושירותים נוספים של NSO בעשור האחרון. כך לפי שלושה גורמים ישראלים. אחת מאותן סוכנויות היא השב"כ, שלפי הדיווח השב"כ עשה שימוש בתוכנה לפחות פעם אחת בפעילות נגד פלסטינים וכמה ישראלים. עוד דווח כי בשנתיים האחרונות, המשטרה פרצה ליותר מ-100 טלפונים ניידים בשנה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים