שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הנוצרים מזהירים: "לא נתמוך בנשיא בבחירות"
לחץ מבית
בעוד בישראל דווח על חילוקי דעות בצמרת הממשל האם מימוש הסיפוח בעת הזאת יסייע לנשיא בבחירות, ארגונים אוונגליסטים מתריעים: "לא נתמוך בנשיא אם יעכב את הסיפוח"
דונלד טראמפ | צילום: Evan El-Amin, שאטרסטוק

בעוד לפני כחצי שנה הדעות בצמרת הבית הלבן היו אחידות באשר לסיכוי כי מימוש "תוכנית טראמפ" לפני הבחירות יסייע לנשיא במסע לכיבוש הבית הלבן בפעם השנייה, הרי שבשבועות האחרונים, במיוחד לאור ההתרחשויות הפנים אמריקניות ומשבר הקורונה המאיים על כלכלת ארה"ב, הדעות חלוקות בשאלת הטיימינג למימוש המהלך ההיסטורי.

אם בימים האחרונים דווח בישראל, כי הממשל החל לפתע להקשיח עמדות ולצנן את ההתלהבות שליוותה את השקת התכנית במדשאות הבית הלבן, הרי שבימים האחרונים גם שם מבינים כי הענין אינו פשוט כל כך.

לראשונה נשמעים בארצות הברית קולות של ביקורת מקרב הנוצרים האוונגליסטים אוהדי ישראל, לנוכח העיכוב בהחלת הריבונות ביהודה ובשומרון, כך דיווח 'ישראל היום'. על פי הדיווח, המנהיג האוונגליסטי, מייק אוואנס, מי שהקים את מוזיאון ידידי ישראל בירושלים, מתריע כי אי הכרה של ממשל טראמפ בריבונות, תמנע מהאוונגליסטים לתמוך בטראמפ.

לדברי אוונס הנחשב למנהיג בעל שיעור קומה שמאחוריו כ-73 מיליון אמריקנים הרואים בו מורה דרכם הרוחני, "יש לנו היום בממשל צוות חלומות. מזכיר המדינה מייק פומפאו אשר שינה לטובה את הכיוון של מחלקת המדינה, שבאופן מסורתי החלישה את ישראל. סגן הנשיא, מייק פנס, הוא התומך הכי גדול של ישראל בוושינגטון. ומעל כולם, הנשיא טראמפ, שהוא הנשיא הפרו ישראלי ביותר שהיה אי פעם".

אוונס מזכיר כי אחת הסיבות המרכזיות להענקת הקול האוונגליסטי לטראמפ בבחירות 2016, היה בגלל הקשר עם ישראל. "אנו לא שוכחים למי שייכת ארץ ישראל ומה הביסוס התיאולוגי לכך. אנחנו מאמינים שהארץ שייכת לעם היהודי על פי החלטה אלוקית, כך כתוב בתנ"ך היהודי ואי אפשר לומר על התנ"ך שהוא מנוגד לחוק".

לדבריו, "אם הנשיא לא יכיר בהחלטת הריבונות שיביא נתניהו ויתנגד לכך שארץ התנ"ך היא של ישראל, זה יפריד ממנו את הקול האוונגליסטי. הנשיא לא ינצח ללא הקול האוונגלי, הוא יודע את זה".

אוואנס רומז כי יועצים שונים בבית הלבן מנסים להניא את הנשיא ממימוש התכנית ומתריע, כי על האנשים הללו להתעורר, "אם מישהו מהיועצים ינסה למנוע מהנשיא את מימוש התכנית, אנו נעשה כל שביכולתנו כדי לפטר את אותם יועצים. לנשיא אכפת אם יבחרו בו יותר מאשר עמדת היועצים". 

על העיכוב במימוש התכנית הוא אומר: "צריך להירגע ולא להיות היסטריים, הכל יהיה בסדר, כפי שהיה לגבי ירושלים. בעת בחירות בארה"ב, לא יהיה זה דבר טוב לדחוף את נתניהו לקיר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים