שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "הנורמליזציה – לא תחליף לנושא הפלסטיני"
בלינקן ללפיד
שר החוץ אמר למקבילו שלישראל השגות לא מעטות על הסכם הגרעין, "אך המקום לדון בכך הוא בשיח מקצועי ישיר, לא במסיבות עיתונאים". לפיד נפגש גם עם שר החוץ של בחריין
יאיר לפיד וטוני בלינקן | צילום: Matty Stern/U.S. Embassy Jerusalem

שר החוץ יאיר לפיד נפגש הערב (ראשון) עם מזכיר המדיני האמריקאי אנתוני בלינקן ברומא והשניים דנו בסוגיית הגרעין האיראני והנורמליזציה בין ישראל ומדינות ערב. לפיד נפגש הערב גם עם שר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני.

בלינקן אמר כי ארה"ב תומכת בהסכמי נורמליזציה נוספים של ישראל עם מדינות ערב, ומקווה שמדינות נוספות יצטרפו אליהם. עם זאת, הוא ציין כי הסכמים אלה "אינם יכולים להיות חלופה לעיסוק בסכסוך הישראלי-פלסטיני". מזכיר המדינה אמר גם שישוחח עם לפיד על נושאים הומניטריים שקשורים ברצועת עזה.

לפיד אמר בפתח הפגישה כי "מזכיר המדינה ואני מייצגים ממשלים חדשים – הוא של כמה חודשים, אני של כמה שבועות – אבל מסורת ארוכה של חברות הדוקה ושיתוף פעולה. אין מערכת יחסים חשובה יותר לישראל מאשר עם ארה"ב. אין ידידה נאמנה לארה"ב יותר מישראל. בשנים האחרונות נעשו טעויות, מעמדה הבי-פרטיזני של ישראל נפגע, אנחנו נתקן את זה ביחד".

"בימים האחרונים שוחחתי עם שורה של מנהיגים דמוקרטים ורפובליקנים. הזכרתי להם שישראל שותפה לערכים האמריקאים הבסיסיים ביותר: חופש, דמוקרטיה, החתירה המתמדת לשלום. במאבק על הערכים האלה, מזכיר המדינה בלינקן הוא חבר גדול, ושותף גדול. כמוני, הוא גדל בביתו של ניצול שואה, שאמר תמיד שחובתו של העולם הוא לשמור על בטחונה ושלומה של מדינת ישראל".

"אדוני מזכיר המדינה, אני יודע שאנחנו יכולים לסמוך עליך. יש לנו גם ויכוחים, אבל אלה אינם ויכוחים על המהות, אלא על הדרך להגיע אליה. אנחנו רוצים אותם דברים, אנחנו לעתים חלוקים בשאלה איך להשיג אותם. לישראל יש השגות לא מעטות על הסכם הגרעין המתהווה בימים אלה בוינה, אבל אנחנו חושבים שהמקום לדון בהשגות האלה הוא בשיח מקצועי ישיר, לא במסיבות עתונאים".

"אדוני המזכיר, זה גם הזמן להודות לארצות הברית על תמיכתה במאמצי הנורמליזציה של ישראל באזור.
בעוד כמה ימים אערוך ביקור רשמי ראשון של שר ישראלי באיחוד האמירויות הערביות. הביקור הזה יהיה היסטורי ואני מקווה שהוא יהיה הראשון מבין רבים. אני מצפה לעבוד איתך להרחבת מעגל השלום באזורנו. זו הדרך הטובה ביותר להביא יציבות ושגשוג למזרח התיכון".

"נדון במגוון נושאים הנוגעים לישראל, כולל חיזוק יכולתנו להגן על עצמנו, פעולה למזער את הסכסוך ביננו לבין הפלסטינים, תוך הפיכת חיים טובים יותר לישראלים ולפלסטינים כאחד. לפני סיום, אנחנו שולחים מכאן – ואני יודע אדוני המזכיר שתצטרף אלי בכך – תפילה לשלום כל האנשים שנפגעו בקריסת הבניין במיאמי ותנחומים לכל משפחות ההרוגים באסון הנורא הזה", דברי לפיד.

לפיד ושר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני | צילום: Stefano Meloni ודוברות שגרירות ישראל ברומא

לפיד מסר בתום פגישתו עם שר החוץ של בחריין: "אני מודה לשר החוץ הבחרייני על פגישה חמה וגלוית לב. דיברנו ארוכות על תהליך הנורמליזציה במזרח התיכון ועל הצורך להרחיב אותו לשיתופי פעולה נוספים עם מדינות נוספות. השלום עם בחריין צריך להוות דוגמה לתהליך הנכון שצריך לקרות באזורנו".

"דיברנו בנוסף על האתגרים העומדים בפני המזרח התיכון ובראשם איראן. הקשר בין מדינת ישראל לבחריין הוא חשוב ומשמעותי לשתי המדינות ואנחנו נמשיך לחזק ולהעמיק אותו לטובת שני העמים", דברי לפיד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים