שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » הניסוי של התאומים שהדהימו את המדענים
טבעוני V.S בשרי
צמד תאומים מבריטניה החליטו יחד לערוך ניסוי תזונתי • אחד מהם אימץ לעצמו תזונה בשרית והשני סיגל אורח חיים טבעוני • התוצאות? הדהימו את החוקרים
תגיות:
נתח בשר בסימן שאלה | צילום: Franck Boston, שאטרסטוק | צילום: צילום אילוסטרציה | Franck Boston, שאטרסטוק

צמד התאומים הבריטים הזהים, רוס והוגו טרנר, אשר להם תחומי ענין משותפים, החליטו לבחון על בשרם את השפעות המזון והתזונה על אורח החיים הבריא, והחליטו לרתום עצמם למחקר ייחודי בו כל אחד מהם סיגל לעצמו אורח חיים תזונתי שונה.

השניים רתמו לניסוי, את מדעני הקינגס קולג' היוקרתי בלונדון, שעקבו לאורך 12 שבועות המחקר אחר התנודות בנתונים רפואיים מסוימים כמו משקל, רמת הסוכר בגוף, כולסטרול ועוד.

כך החל הוגו להקפיד על תזונה טבעית, בעוד אחיו רוס המשיך לאכול כאוות נפשו כל שליבו חפץ, בדגש על תזונה בשרית. הרעיון שמאחורי המחקר היה שאם באחים תאומים עסקינן הרי שעובדת היותם זהים מבחינה גנטית תעניק זרקור נוסף על השפעות התזונה על גוף האדם.

יצוין, כי לצד זאת השניים השתדלו במהלך חודשי המחקר להתאמן במתקני כושר ולא לוותר על ספורט יומי.

עם סיום המחקר, נמצא כי רוס שהקפיד על תזונה בשרית והחל את הניסוי כשהוא שוקל 79.3 קילוגרמים כאשר לחובתו נזקפו 13 אחוזי שומן, סיים את המחקר כשהוא שוקל 86 ק"ג תוך שהוא מעלה את אחוזי השומן ל-15%, ואת מסת השריר בכ-2 ק"ג.

ואילו אחיו הוגו, שאימץ לעצמו תזונה טבעונית והחל את הניסוי כשהוא שוקל 84 ק"ג סיים את שלושת חודשי המחקר עם שני ק"ג פחות. באופן כללי הנתונים הרפואיים שלו היו משופרים מהרבה מזה של אחיו, כמו רמת כולסטרול ועוד, הוא אף דיווח על תחושות אנגריה חיוביות.

יצוין, כי שניהם הצהירו כי בכוונתם לחזור בעתיד על הניסוי פעם נוספת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים