שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הניסיון לכבוש את קייב – קרב יריות ברובע הממשלה
מאות הרוגים
נשיא אוקראינה זלנסקי טען כי ע"פ מידע שיש בידם: "האויב סימן אותי כמטרה מספר 1, ואת משפחתי כמטרה מספר 2. אני נשאר ברובע הממשלתי"
חיילים אוקראינים במלחמה נגד הרוסים | צילום: Seneline, שאטרסטוק

הרוסים ממשיכים בניסיון השתלטות על עיר הבירה של אוקראינה – קייב. ע"פ דיווחים של תושבים המתגוררים בקייב, משעות הבוקר המוקדמות נשמעים קולות ירי ההולכים ומתקרבים לעיר.

מפקד הצבא של אוקראינה ולרי זלוז'ני טוען כי הם הצליחו להדוף את התקדמות החיילים הרוסים באזור צ'רניהיב מצפון לקייב. אך ממערב לקייב רושמים הרוסים הצלחה ומצליחים להתקדם לכיוון עיר הבירה. דיווחים כי בקרית הממשלה בקייב נשמעים קולות ירי וכי כוחות רוסים נמצאים במקום.

נשיא אוקראינה ‌‌זלנסקי אמר על הפלישה הרוסית לקייב: "קבוצות חבלה רוסיות הסתננו לקייב. על פי המידע שבידינו, האויב סימן אותי כמטרה מספר 1, ואת משפחתי כמטרה מספר 2. אני נשאר ברובע הממשלתי. אוקראינה נותרה לבדה להילחם ברוסיה".

בתקשורת האוקראינית מדווחים על יותר מ-100 הרוגים ועוד מאות פצועים בהתקפות הרוסים על עיר הבירה קייב. בהתקפה על בית ספר בקייב נהרגו מספר מורים. לעומת זאת באוקראינה טוענים כי רוסיה איבדה 800 לוחמים במהלך הלחימה עד כה.

הסנקציות שמטילות מדינות רבות על רוסיה התחילו להראות תוצאות כאשר הבוקר דווח כי האוליגרכים הרוסים הפסידו ביום הראשון של המלחמה יותר מ-39 מיליארד דולר.

מי שנעמדו לצד אוקראינה בלחימה הם קבוצה האקרים הגדולה ביותר בעולם "אנונימוס" שהכריזו במהלך הלילה על מלחמת סייבר נגד הרשויות ברוסיה, מה שהביא לקריסת עשרות אתרי ממשלה ופריצה למחשבים ממשלתיים.

בתוך כך, הפיקוח הממלכתי להסדרת גרעין של אוקראינה מדווח הבוקר על עליה בקרינה באזור צרנוביל, זאת יממה לאחר שכוחות רוסים כבשו את הכור.

כמו"כ, בית הדין הפלילי הבינלאומי הפועל בהאג (icc) הודיעו הבוקר כי יחקרו אפשרות לפשעי מלחמה שבוצעו מהצד הרוסי בעת הפלישה לאוקראינה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים