שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » הנכד בסיפורי מופת על סבו הדגול
הילולת הבבא מאיר
לרגל שלושים ושמונה שנה להסתלקותו של ה"בבא מאיר", עדויות מרגשותו בהם סיפורי מופת שסיפר נכדו, ומי שיצק מים על ידו, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו ראב"ד מרוקו,

היום, ב' דחול המועד פסח, מציינים אלפים את יום הההילולא של "הבבא מאיר", רבי מאיר אבוחצירא זיע"א בנו הבכור של הבבא סאלי, ומי שנודע כאחד מגדולי הדור בנגלה ובנסתר, שרבים שיחרו לפתחו, לעצה וברכה.

הבבא מאיר, היה בצעירותו כרבה של העיר מידלת ולאחריה של העיר ארפוד במרוקו, כאשר בהמשך הוא גם שימש כראש ישיבה שהעמיד תלמידים הרבה.

דמותו המופלאה, נחרטה בקרב יוצאי צפון אפריקה, ובמקביל אצל המוני יהודים מכל שכבות הציבור חסידים וליטאים בני הישוב הישן ועולים חדשים, כמו גם אצל  גדולי תורה מפורסמים שהסתופפו בצילו. כאשר בין המפורסמים שבגדולי התורה שהיו בקשר הדוק עם הבבא מאיר הם היו מרן הגר"ש וואזנר, מרן הגר"ש אויערבאך, מרן הגרד"צ קרלנשטיין, ועוד מגדולי האדמורי"ם שהשתעשעו עם רבי מאיר, בדברי תורה והביעו הערצה לדמותו הפלאית של ה"בבא מאיר".

הבבא מאיר, נחשב למקובל אלוקי, שברכותיו עושות פרי, כשמקביל הוא עסק בכל חלקי ה"נגלה" של התורה, ונחשב כרב ופוסק הלכה, יצויין כי לקראת חג הפסח, ערך נכדו ראב"ד מרוקו האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, את כל הלכות הפסח כנהוג על פי מנהגי מרוקו, כשלאורך כל מנהגי והלכות החג, שזורים פסקיו והנהגותיו של זקנו, ה"בבא מאיר", זיע"א.

לכבוד יום ההילולא מובאים דברים מרגשים שסיפר נכדו, האדמו"ר רבי יאשיהו, על גדולתו, מעלותיו תורתו והמופתים הגדולים שהתחוללו מברכותיו, ועימם קובץ "אגרות הראי"ף" ובהם כל הלכות הפסח כמנהג יהודי מרוקו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים