שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » נכנסים לארה"ב יחויבו בבדיקת קורונה ובידוד
ביידן הכריז
הנשיא החדש חתם על שורת צווים נשיאותיים לטובת המלחמה בנגיף והעריך כי בחודש הבא יגיעו ל-500 אלף מתים והציב יעד של 100 מיליון חיסונים ב-100 הימים הראשונים
ג'ו ביידן נשיא ארה"ב | צילום: Perfect 5hot, שאטרסטוק

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הציג הערב (חמישי) את תוכניתו למאבק במגפת הקורונה ובה יידרשו לראשונה הנכנסים לארצות הברית להיבדק לקורונה לפני עלייתו למטוס וכן להיכנס לבידוד. "לאור המוטציות החדשות של הקורונה שאתם שומעים עליהן אנחנו קובעים כעת נוהל חדש לאנשים שטסים לארה"ב ממדינות אחרות", אמר ביידן. לא ברור מתי ההנחיה תיכנס לתוקף.

"אנחנו נצלח את זה, אנחנו נביס את המגפה הזאת", הצהיר הנשיא. "זה הולך להיות אחד מהמבצעים המורכבים ביותר שיצאו לפועל באומה שלנו. אנחנו נזיז שמיים וארץ כדי שאנשים נוספים יתחסנו בחינם. האמריקנים כבר הקריבו כל כך הרבה, בריאות האומה נמצאת בסכנה ממשית". לדבריו, תוכנית המאבק במגפה "מבוססת על מדע ועל אמת – ולא על הכחשות. התוכנית הזאת בנויה על אחדות, כולנו נשענים על מטרה אחת משותפת".

תכניתו של ביידן להתמודדות עם הקורונה פורסמה היום באתר הבית הלבן במסמך ארוך בן 198 עמודים. במסגרת הצווים עליהם חתם ביידן הוחלט כי כולם יחויבו לעטות מסכה במטוסים, בשדות התעופה ובכל מבנה ציבורי במדינה. צווים נוספים עוסקים בהגדלת מערך הבדיקות ובהגברת קצב ייצור החיסונים. הנשיא הדגיש שאחת המשימות המרכזיות של הממשל שלו היא להשיב את אמון הציבור במערכת.

בבית הלבן הציבו היום יעד שאפתני של 100 מיליון חיסונים ב-100 הימים הראשונים לממשל ביידן-האריס. השלב הראשון של קמפיין החיסונים הלאומי יספק מענה ל-50 מיליון אמריקנים ב-100 הימים הקרובים. הנשיא שב והדגיש שהמטרה היא לשנות דרמטית את אופן הטיפול במגפה – ולהוביל לכך שבעוד 100 ימים, בתי הספר ייפתחו מחדש.

במסיבת עיתונאים שנשא הערב אמר ביידן: "בחודש הבא נספור חצי מיליון מתים בארה"ב מקורונה. ייקחו חודשים ארוכים להתאושש ולחזור לשגרה". הוא הוסיף כי "מספר המקרים ימשיך לעלות. לא נכנסנו לבלגן הזה בן לילה. זה ייקח חודשים עד שנהפוך את המצב. אבל תנו לי להיות ברור, אנחנו נעבור את זה. אנחנו נגבור על המגפה הזאת, ולאומה שממתינה לפעולה – העזרה בדרך".

ד"ר אנתוני פאוצ'י, יועצו הראשי של ביידן לקורונה, אמר כי הממשל גם מתכננן להצטרף לתכנית החיסונים העולמית COVAX שאמורה לסייע באספקת החיסונים למדינות עניות. פאוצ'י אמר שלמרות שמבצע החיסונים לא עומד ביעדים הוא עדיין מאמין שרוב האמריקנים יחוסנו עד אמצע 2021.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים