שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הנוחתים ממדינות אדומות יכנסו לבידוד במלונית
לאחר קבלת תשובה שלילית, יועברו להמשך בידוד ביתי וביום השביעי יבצעו בדיקת PCR נוספת. בכפוף לתשובה שלילית בבדיקה השנייה, ישוחררו מבידוד
נתב"ג | צילום: Lerner Vadim, שאטרסטוק

בהתאם להחלטת ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, ובהמשך להמלצת משרד הבריאות, כל הנכנסים לישראל ממדינות אדומות החל מהיום (ראשון) בשעה 18:00 (במקום בחצות), יכנסו לבידוד במלונית עד לקבלת תוצאת בדיקת PCR שלילית שנעשתה בנתב"ג.

השינויים בנהלי הכניסה לישראל ממדינות שאינן מדינות אדומות ובהם: איסור כניסת זרים ושינוי נהלי הבידוד – יחולו על נוחתים אשר המריאו מארץ המוצא עד לשעה 24:00 (שעון ישראל) בלילה שבין יום א' (היום, 28 בנובמבר 2021) לבין יום ב'.

לאחר קבלת תשובה שלילית, יועברו להמשך בידוד ביתי וביום השביעי יבצעו בדיקת PCR נוספת. בכפוף לתשובה שלילית בבדיקה השנייה, ישוחררו מבידוד. מי שייצא חיובי בבדיקה יישאר במלונית עד לקבלת אישור החלמה.

בתוך כך, הממשלה אישרה היום את השימוש באיכונים סלולריים שיופעלו על ידי שירות הביטחון הכללי (שב"כ), לאיתור מגעים של מאומתי זן "האומיקרון". השימוש ייעשה במטרה לאתר את המאומתים, ובכך לקטוע את שרשראות ההדבקה.

החלטה זו תהיה בתוקף עד ליום ה' הקרוב, בחצות הלילה (00:00), בתקנות לשעת חירום, במקביל לקידום הליך החקיקה בנושא.

יודגש, כי השימוש מוגבל רק למאומתים בזן החדש, ולא מדובר בשימוש רחב וגורף לכלל המאומתים, כפי שנעשה בגלי התחלואה הקודמים. כמו כן, שירות הביטחון הכללי (שב"כ) לא יעסוק באכיפת כללי בידוד.

החלטה זו תחומה בזמן ותיבחן מחדש מדי יום. במקרה של התפרצות תחלואה רחבה, ייעצר השימוש באיכוני השב"כ. שירות הביטחון הכללי (שב"כ) הגדיר את הריסונים וההגבלות על הפעלת האיכונים, בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה והדרג המדיני.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים