שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הנסיך והמלך בירדן הודיעו על מגעי פיוס
איגרת כניעה?
מלך ירדן הפקיד בידי הנסיך חסן את הטיפול בעניין יורש העצר לשעבר • חמזה התחייב "לתת את תמיכתי למלך וליורש העצר. על כולנו לעמוד יחד מאחורי המלך"
תגיות:
מלך ירדן והנסיך חמזה | צילום: ויקיפדיה

בית המלוכה הירדני הודיע כי המלך עבדאללה החליט לטפל בנושא של הנסיך חמזה במסגרת המשפחה ההאשמית וייפה את כוחו של הנסיך חסן, דודו, לטפל בנושא. הנסיך חמזה מצדו הודיע כי הוא מחויב לדרך של המשפחה ההאשמית והמתווה שמלך ירדן שרטט לנסיך חסן.

במכתב הבהיר חמזה כי בזכות המלך עבדאללה הצליחה ירדן להתמודד בהצלחה עם האתגרים והאיומים השונים מולם ניצבה. "האינטרס הלאומי הוא מעל הכול", כתב חמזה במכתב. "על כולנו לעמוד יחד מאחורי המלך עבדאללה. אני מחויב לחוקת הממלכה הירדנית ואסייע תמיד למלך עבדאללה וליורש העצר".

מהמכתב עולה כי חמזה מוותר על שאיפותיו לשלוט בירדן וזונח את התחרות עם יורש העצר, בנו של המלך עבדאללה. "אני שם את עצמי בידי המלך, ומדגיש כי אשאר מחויב לחוקה הירדנית ושתמיד אעזור ואסייע למלך וליורש העצר".

"לאור החלטצתו של הוד מעלתו, המלך עבדאללה, להתמודד עם הנושא של הוד מעלתו הנסיך חמזה במסגרת המשפחה ההאשמית, הוא הורה לנסיך חסן ליצור קשר עם חמזה . חמזה בתורו אישר כי הוא מוכן לפתור את המחלוקת במסגרת משפחת המלוכה", נכתב בהודעה של בית המלוכה בירדן.

כזכור, יורש העצר לשעבר ו-20 נוספים נעצרו בחשד לתכנון ניסיון הפיכה, אותו כינו גורמים רשמיים כ"איום על יציבותה של המדינה". על אף הכחשות מצד ירדן, הנסיך חמזה בן חוסיין פרסם סרטון ששודר ב-BBC בו טען כי הוא במעצר בית וביתו נותק מאינטרנט כדי שלא יוכל ליצור קשר עם אף אחד.

הנסיך חמזהמוקדם יותר שהוא אינו מתכוון לשתוק כפי שהורה לו לעשות הצבא הירדני. בקלטת שמע שהעביר הנסיך לאנשי הקשר שלו, ושפורסמה על-ידי גורמי אופוזיציה, נשמע חמזה אומר כי אין בכוונתו לנקוט כעת צעדים ש"יסלימו" – כלשונו – את המצב, אך מבהיר כי לא יציית לשלל ההגבלות שהוטלו עליו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים