שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הנסיך חמזה: "לא אציית להוראות הצבא"
בהקלטה שפרסם
יורש העצר לשעבר של ירדן, שלדבריו הושם במעצר בית, אומר בהקלטה חדשה כי לא יציית להוראות הצבא שיישאר בביתו ויימנע מיצירת קשר עם אנשים
תגיות:
יורש העצר לשעבר של ירדן הנסיך חמזה בן חוסיין | צילום: Abd Alrahman Wreikat

יורש העצר הירדני לשעבר, הנסיך חמזה, שמואשם במעורבות בניסיון להפיכת חצר, העביר באמצעות מקורביו הקלטה קולית לאופוזיציה הירדנית, שבה הכריז: "אני מתכוון להתנגד להוראות הצבא – ולא להפסיק את התקשורת עם העולם החיצוני".

"אני לא אסלים את צעדיי עכשיו, אבל אני לא יכול לציית כשהם אומרים לי שאני לא יכול לצייץ או לפנות לאנשים ושאני יכול לראות רק את המשפחה", אמר חמזה בן ה-41 בהקלטה שהעביר בין מקורביו. "כשמפקד הצבא אומר זאת, אני חושב שזה משהו שלא מתקבל על הדעת".

שר החוץ איימן ספאדי האשים אותו אתמול כי "יצר קשר עם גורמים חיצוניים וגורמים מהאופוזיציה בירדן במטרה לפגוע ביציבות השלטון ובבית המלוכה". לדבריו, החשדות נגד הנסיך חמזה ושותפיו לקשירת הקשר לביצוע הפיכה לכאורה הם חמורים מאוד. אשתו של הנסיך יצרה קשר גורם זר כדי שמטוס ינחת ויפנה אותם לחו"ל".

בתוך כך, על פי דיווח באתר החדשות הירדני "עמון", אשר ציטט מקור בכיר בחקירה, קצין מוסד לשעבר בשם רועי שפושניק, יצר קשר עם אשתו של הנסיך חאמזה בין אל חוסיין בשבת בערב והציע לה דרך להימלט מירדן בעזרת מטוס פרטי, לכל יעד בעולם אותו היא תבקש.

עם זאת, מטעמו של שפושניק נמסר: "רועי הוא ישראלי לשעבר המתגורר באירופה. הוא מעולם לא שירת בתפקיד כלשהו בשירותי הביון של מדינת ישראל. הוא חבר אישי קרוב של הנסיך חמזה. במהלך סוף השבוע סיפר הנסיך חמזה לרועי על המתרחש בממלכה ומר שפושניק הציע לנסיך לשלוח את רעייתו וילדיו להתארח בביתו".

עוד נסמר כי "לשפושניק אין ידיעה כלשהי הקשורה לאירועים המוזכרים בירדן, לגורמים הקשורים בהם או כל ידיעה אישית אחרת. ההצעה, שהוגשה לנסיך חמזה, נעשתה על בסיס קשרי ידידות וחברות איתנים בין המשפחות ומתוך רצון להקל על הנסיכה וילדיהם בשעה קשה זו".

כזכור, שלטונות ירדן יצאו בסוף השבוע למבצע מעצרים שבו עצרו לפחות 16 בני אדם בגין פעולות שאיימו לטענתם "לערער את יציבות המדינה". העיתון "וושינגטון פוסט" דיווח כי אחד העצורים היה הנסיך חמזה, וכי הוא נעצר בגין תוכנית להדיח את המלך עבדאללה השני בהפיכה. בהמשך הכחישה ירדן את הטענה כי נעצר, אבל חמזה עצמו פרסם רטון וידאו שבו טען כי הוא מוחזק כעת במעצר בית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים