שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הנסיך פיליפ נקבר בהלוויה מצומצמת
שבוע אחרי מותו
הממלכה ליוותה את מסעו האחרון של הנסיך פיליפ • הנסיך הארי צעד בסמוך לאחיו וויליאם לראשונה מאז הסכסוך, ואחרי הטקס נראו השניים משוחחים
הלווית הנסיך פליפ | צילום: בית המלוכה הבריטי

הנסיך פיליפ, בעלה של מלכת בריטניה אליזבת השנייה, הובא היום לקבורה בהלוויה שנערכה באופן מצומצם בשל מגבלות הקורונה, בהשתתפות 30 בני משפחה בלבד, בהם המלכה, ובניו יורש הכתר הנסיך צ'ארלס, הנסיכים אנדרו, אדוארד והנסיכה אן. כמו כן, גם קרוביו הגרמנים של הנסיף פיליפ הגיעו לטקס.

בפתח הטקס התקיימה דקת דומייה. ארונו של הדוכס מאדינבורו עשה את דרכו לקפלה בליווי חברים ממשפחת המלוכה. לבקשתו של פיליפ, הטקס לא הוגדר כממלכתי, ולכן לא התקיימה תהלוכה ציבורית עם ארונו של הדוכס. הטקס אמנם כלל מאפיינים של ההוד המלכותי, אך בשל הגבלות הקורונה נשמרו בו כללי ריחוק חברתי.

המלכה ליוותה את טקס הלוויה ברכב בנטלי מלכותי שמוקם בסוף שיירת המשתתפים. כשהשיירה הגיעה לפתח הכנסייה משמר הכבוד קיבל את הארון בשירת ההמנון הלאומי, אז הארון הוצב במקומו, האורחים נכנסו פנימה אל הכנסייה והטקס הרשמי החל. לבקשתו של פיליפ, בטקס לא היו הספדים מיוחדים ולא נקראו דרשות, אלא נאמר טקסט קצר שרכש לו כבוד מינימאלי על פועלו.

המסורת היא שבני משפחת המלוכה לובשים מדים באירועים פומביים, כדוגמת לוויות מלכותיות, אולם לטקס זה הם הגיעו בחליפות אזרחיות. ההחלטה התקבלה על ידי המלכה ונועדה למנוע מתיחויות נוספות בין בני המשפחה לבין הנסיך הארי, שאיבד את כל תואריו הצבאיים בשנה שעברה כחלק מההחלטה שלו ושל רעייתו מייגן מרקל לוותר על תפקידיהם במסגרת המשפחה.

הלווייתו של הנסיך פיליפ הייתה שונה בתכלית מכפי שתוכננה להיראות מבעוד מועד: לפי התוכנית המקורית אמורים היו להגיע לקפלת סנט ג'ורג' כ-800 אורחים, אבל בעקבות המגפה, ולמרות הירידה המשמעותית בתחלואה בממלכה, המלכה אליזבת נאלצה לפי ארמון בקינגהאם לקבל "החלטות קשות מאוד" ולאשר רשימה מצומצמת של 30 איש בלבד.

לאחר הטקס, הנסיך פיליפ נקבר באופן זמני בקימרון המלכותי מתחת לקפלה. לאחר מותה של המלכה אליזבת, הארון שלו יעבור לקבורה לצדה היכן שקבורים היום אביה ואמה – בקפלה קטנה ליד הקפלה המרכזית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים