שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הנערים שוחררו – השוטרים זומנו לחקירה
תאונת הדמים
משפחת המנוח מבקשת להוציא את החקירה מידי מח"ש, שכן התקנות אוסרות על המשטרה לעסוק בחקירה שחלק מהנחקרים בה הם שוטרים. לאחר שלושה ימים, השוטרים נחקרו באזהרה
זירת התאונה בה נהרג הנער אהוביה סנדק | צילום: חוננו

בית משפט השלום לנוער בבת ים הורה לפני זמן קצר על שחרורם של הקטינים שהיו ברכב שנמלט מהשוטרים והתהפך וכתוצאה מכך נהרג אהוביה סנדק ז"ל.

בית המשפט דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם והורה על שחרורם בתנאים מגבילים לביתם. על ההחלטה הוצא לבקשת המשטרה עיכוב ביצוע, כאשר עד הערב בשעה 20:00 תודיע המשטרה האם בכוונתה לערר לבימ"ש המחוזי.

האירוע התרחש בתחילת השבוע, כאשר אל מוקד המשטרה הגיע דיווח על קבוצת מערים שמיידה אבנים לעבר פלסטינים סמוך ליישוב כוכב השחר שבבנימין. השוטרים – בהם שני קצינים ובלשים של ימ"ר ש"י שהיו בפעילות אחרת – הגיעו למקום ופרסו מחסום.

לפי החשד, הנערים ביקשו להתחמק מהמחסום ובשל כך התפתח מרדף אחריהם על ידי ניידת המשטרה הסמויה. לטענת השוטרים, הנערים לא שעו להוראות השוטרים ועקפו את המחסום, כאשר השוטרים ניסו לעקוף את רכב הנערים מספר פעמים – אך נחסמו על ידם פעם אחר פעם כשהם מנסים להימלט.

באחד מניסיונות העקיפה, התנגשו כלי הרכב והאירוע הסתיים בתוצאה הטרגית. לטענת השוטרים, משיצאו מהרכב ושאלו את הנערים אם יש עוד אנשים ברכב, הם השיבו בשלילה, רק כעבור שעה גילו את אהוביה ז"ל מתחת לרכב כשהוא ללא רוח חיים.

נוסעי הרכב מאשימים מנגד, כי הרכב המשטרתי נגח ברכבם ומשכך איבד הנהג שליטה על הרכב ומכאן התוצאה הטראגית והקשה.

משפחתו של המנוח הביעה זעם רב ואכזבה קשה מהמשטרה שלטענתה משקרת בגרסתה, כאשר היא מנסה להפוך את היוצרות ולהטיל את האשמה לתוצאה הטרגית על נוסעי הרכב.

לאחר שמח"ש החלה לחקור את האירוע הקשה, הגישה אמש משפחתו של אהוביה עתירה דחופה לבג"צ בדרישה להורות לימ"ר תל אביב להפסיק באופן מיידי את חקירת מותו של אהוביה.

הדרישה נובעת מהעובדה שהחוק אוסר על המשטרה לעסוק בחקירה ששוטרים חשודים אף הם בגינה. יצוין, כי כבר אמש, בעקבות דחיפות העתירה הורה השופט שטיין למשטרה לתת תגובתה עד יום שישי בשעות הבוקר.

בעתירה נכתב "החשד כנגד השוטרים הוא כי המוות נגרם כתוצאה ישירה מכך שרכב המשטרה נגח ברכב הנמלט וכתוצאה מהמהירות הרבה בה נסעו כלי הרכב הועף הרכב הנמלט מרחק רב מציר התנועה לצידי הדרך ובתוך כך וכתוצאה מכך נהרג המנוח. העותרים הגישו באמצעות הח"מ תלונה למח"ש כנגד השוטרים בעבירה של רצח באדישות לפי סעיף 300 (א) לחוק העונשין. הנסיבות העובדתיות המפורטת מעלה מקימות תשתית לקיומה של אדישות העולה כדי כוונה לרצח".

בהמשך נכתב כי "פקודת מטא"ר 06.03.06 אשר כותרתה: 'חקירת אנשי משטרה על ידי המשטרה ועל ידי המחלקה לחקירת שוטרים' קובעת בהמשך לפקודה את גבולות הגזרה בין מח"ש לבין המשטרה באירועים מעורבים של חשודים אזרחים ושוטרים".

בעתירה ממשיך עו"ד יאדו מארגון 'חוננו', שמייצג את הורי המנוח, ומפרט מספר טעמים, באשר לאירוע הקשה, אשר בגינם יש לאסור על המשטרה לחקור את מותו. בין היתר צוין כי "העובדה שחקירת המשטרה מוטת עולה באופן מובהק מהתיאור המטעה והשקרי במפגיע של התאונה כאבדן שליטה על הרכב, תוך השמטה מתמיהה של הגורם הקרדינאלי לתאונה והוא ניגוח לכאורה מכוון של הרכב של הנערים בידי הרכב המשטרתי".

לדבריו, "קיימת כאן אפליה ברורה בעוד הנערים נחקרים באזהרה בגין המוות, השוטרים אשר גרמו לו לא נחקרים וההליך כנגדם עדיין לא החל. קיים חשד לניסיון להטות את הזרקורים הציבורים מאשם המשטרה לאשם הנערים כביכול. חוסר ההוגנות מתעצם שכן החשדות כנגד השוטרים הם לעשיית מעשה מכוון ואילו הקטינים לא העלו ולא היו מעלים על דעתם לפגוע בחבר הקרוב שלהם, ויש כאן מידה לא מבוטלת של זדוניות לחקור את הקטינים באזהרה בזמן השוטרים לא עצורים ואף לא נחקרו באזהרה", נכתב.

עו"ד עדי קידר מ'חננו' אמר היום, כי "מדובר באחת מפרשיות הטיוח והשחיתות של משטרת ישראל. מצד אחד המשטרה מודיעה שהיא מוציאה את תיק החקירה מידיהם של ימ"ר ש"י, ומצד שני ימ"ר ת"א בלשיה וחוקריה, חוקרים את הנערים בגין אשמה על מותו של חברם הטוב. זה טיוח ובעצם שימוש באותם נערים כבני ערובה והכל על מנת לסייע לאותם שוטרים להחלץ מאותו הרג נורא שהם גרמו לו".

במכתב ששיגר מוקדם יותר חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לראשת מח"ש, קרן בן-מנחם, הוא דורש לחקור במיידי את השוטרים שהיו מעורבים באירוע. "ממידע מוצק ומהימן שהגיע לידיי עולה כי השוטרים החשודים בהריגה טרם נחקרו באזהרה. זאת ועוד, השוטרים מסתובבים חופשי ואף ממשיכים בעבודתם בשעה זו".

"לא ייתכן שחשודים בתיק חמור שכזה שזהותם ידועה ליחידה החוקרת וכל רגע בו הם שוהים מחוץ למעצר מהווה פוטנציאל אדיר לשיבוש חקירה מסתובבים חופשי שלושה ימים ויותר אחרי האירוע!", כתב סמוטריץ'.

לדבריו, "על בשרי חוויתי את ניסיון המשטרה בזירת האירוע להרחיק כל אדם, לרבות אותי כחבר כנסת עם חסינות, במה שנראה היה כניסיון לטשטש את הראיות המובהקות בזירה לכך שהרכב של השוטרים ניגח באופן מכוון את הרכב של הנערים וגרם בכך לתאונה ולתוצאותיה המחרידות".

סמוטריץ' מתריע בפני ראשת מח"ש, כי "ישנו חשש כבד כי החשודים מקרב השוטרים וחבריהם נצלו את הימים האחרונים להעלמת ראיות ולשיבוש חקירה, חשש שלמצער לא דאגתם לאיין".

עוד כתב, כי "חבריהם של אהוביה ז"ל העצורים בידי המשטרה נכון לשעה זו נחקרו בימים האחרונים בידי ימ"ר ת"א בנוגע לנסיבות מותו של חברם – דבר המנוגד לנהלים ולהיגיון הישר המחייב את סילוק ידיה של המשטרה מחקירת נסיבות מותו של אדם ששוטרים חשודים בגרימת מותו. כל זאת ועוד מעוררים חשד, ואף יותר מכך, שהחקירה מנוהלת בצורה מרושלת בשוגג או חלילה במכוון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים