שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » הנער שנכבל עם אזיקים לספסל הגיש תביעה
אלימות המשטרה
ידידה אפשטין בן ה-14 שתמונתו כשהוא כבול באזיקים לספסל בתחנת המשטרה עוררה סערה, תובע מהמשטרה עשרות אלפי ש"ח • עו"ד בן גביר: המעשים חצו את הגבולות האדומים
חרדים מפגינים בירושלים נגד הסגר | צילום: דוברות המשטרה

הנער שתמונתו כשהוא כבול לספסל בתחנת המשטרה באזיקים, תובע את המשטרה בסכום של 90,000 ₪.

את התביעה מוביל עו"ד איתמר בן גביר שמייצג את אפשטיין, נגד מפקד תחנת לב הבירה, קצין המשטרה ונגד שוטר בתחנת המשטרה בעיר העתיקה. התביעה מתייחסת לשלושה מקרים שונים וטוען בין היתר למעצרים לא חוקיים, תקיפה, הוצאת שם רע, פגיעה בפרטיות וכבילה באזיקים.

אפשטיין, תושב העיר העתיקה בירושלים, נעצר פעמים אחדות על ידי המשטרה, כאשר באחד הפעמים היה זה במהלך צעדה במסגרת 'סיבוב שערים' יחד עם חבריו כאשר נקלעו למתקפה של תושבים ערבים שהשליכו לעברם חפצים ולטענת אפשטיין, במקום לטפל בפורעים נטפלה המשטרה אליו ולחבריו ופיזרה אותם בכוח ובאלימות לאחר שהחליטו להתיישב על הארץ.

בכתב התביעה נטען, כי השוטרים השתמשו בכוח כדי להדוף את אפשטיין, תוך שהוא צועק מכאבים, ובשלב מסוים הוטח על הרצפה. כתוצאה מכך נפגע בקרסולו.

לטענתו, במהלך עיכובו לחקירה, אחד השוטרים בתחנת המשטרה חנק אותו בגרונו ולאחר מכן הכניס אותו לשירותים עם שני שוטרים נוספים ושם בעט ברגלו שנפגעה במהלך המעצר ואיים עליו. לאחר שהועבר לתחנת הקישלה של מרחב דוד, ספג השפלות מצד השוטרים, שצחקו עליו והקניטו אותו.

לדבריו, כאשר ביקש כי יזמינו לו חובש מאיחוד הצלה כדי שיבדוק את רגלו, סירבו השוטרים לבקשתו. רק בסביבות השעה שתיים בלילה התאפשר לו לדבר לראשונה עם עורך דין ורק לאחר מכן נחקר.

בכתב התביעה נטען עוד, כי החקירה נערכה בניגוד לחוק, בשעה מאוחרת בלילה ומבלי שהוריו עודכנו. בשלב מסוים נכבל אפשטיין באזיקים בידיו וברגליו, ונדרש לשבת על ספסל במהלך הלילה כשהוא אזוק. תמונה זו פורסמה ברשת. רק בשעות הבוקר נזכרה המשטרה להתקשר לאמו של אפשטיין לעדכן אותה על אודות מעצר בנה. עם זאת, במשטרה טענו, כי אביו של אפשטיין עודכן בלילה על מעצר בנו.

בתביעה נטען עוד, כי לאחר שתמונתו של אפשטיין, כזכור נער בן 14, התפרסמה ועוררה סערה, הגדילה המשטרה לעשות, ובמקום להתנצל – פגעה בפרטיותו, כאשר תדרכה את התקשורת ופרסמה סרטונים ממצלמות האבטחה בעיר העתיקה ובתחנת המשטרה, כאשר היא טוענת כי אפשטיין העמיד פנים שהוא פצוע, סירב לבדיקה רפואית וכלל לא היה כבול בעת מעצרו.

באירוע נוסף שהתרחש בסוכות, במהלך הפגנה במאה שערים, נעצר אפשטיין פעם נוספת לאחר שתיעד שוטר נוהג באלימות כלפי אדם בעל צרכים מיוחדים. בסרטון מהאירוע נראה מפקד תחנת לב הבירה, שימי מרציאנו, רץ לעבר אפשטיין והודף אותו לרצפה בכוח.

לדברי בן גביר: "ההתנהלות של המשטרה חצתה את כל הגבולות האדומים. החלטנו לא לחכות להחלטת מח"ש. אנחנו חושבים שהמעשים של השוטרים הם חמורים ומצדיקים פיצוי, ולכן הגשנו את התביעה האזרחית".

ממשטרת ישראל נמסר: "כתב התביעה טרם התקבל במשטרה ולכשיתקבל אנו נשיב לו כמקובל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים