שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » הנפקת האג"ח הגדולה מקום המדינה
שיא היסטורי:
ברקע משבר הקורונה, יצאה אתמול המדינה בהנפקת אג"ח דולריים ושברה שיא היסטורי חדש – 5 מיליארד דולר, מתוכם 1 מיליארד דולר לטווח של 100 שנה • דירוג האשראי הגבוה של מדינת ישראל וההבנה כי המשבר הפוליטי מאחורינו השפיע ישירות על התוצאה
תגיות:
גם בקורונה, המשקיעים מאמינים בכלכלה הישראלית | צילום: Viacheslav Lopatin, שאטרסטוק

החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, השלים אתמול (ג') הנפקה של אג"ח בדולר לממשלת ישראל בריביות אטרקטיביות. מדובר בעלויות גיוס נמוכות באופן יחסי להנפקות של המדינה במטבע דולר בשנים קודמות ומעט יותר גבוהות מאלו שהיו בחודש ינואר האחרון, אז נרשמו העלויות הנמוכות ביותר אי פעם. האיגרות הונפקו לשלושה טווחים: 10 שנים בהיקף של 2 מיליארד דולר בקופון של 2.75%, 30 שנה בהיקף של 2 מיליארד דולר בקופון של 3.875% וטווח נוסף ל- 100 שנה בהיקף של 1 מיליארד דולר בקופון של 4.5%.

לאור תכנית הסיוע הממשלתית הנרחבת להתמודדות עם משבר הקורונה בישראל, החשב הכללי החליט מוקדם יותר היום על ביצוע הנפקת אג"ח של מדינת ישראל בשווקים הבינלאומיים. ההחלטה לביצוע ההנפקה התקבלה לאחר התייעצויות נרחבות שהתקיימו בתקופה האחרונה שהצביעו על ביקוש גובר לאג"ח של מדינת ישראל. לראייה, נראו הביקושים הגבוהים ביותר בהנפקת אג"ח במטבע חוץ שהסתכמו מעל 25 מיליארד דולר, פי 5 מהסכום שהונפק. הביקושים הגבוהים מצד משקיעים אסטרטגיים גדולים תמכו בהנפקת איגרת לטווח של 100 שנה, זו בפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל. בכך מצטרפת ישראל למועדון מצומצם של מדינות בעולם אשר הנפיקו לטווח זה.

הביקוש המרשים התאפשר גם בזכות הימצאותם של משקיעים אסטרטגיים איכותיים כגון בנקים מרכזיים, קרנות פנסיה, חברות ביטוח וגופים אשר מחזיקים באגרות החוב של מדינת ישראל לאורך זמן. בהנפקה לקחו חלק למעלה מ- 400 משקיעים שונים מכ- 40 מדינות, ביניהן: ארה"ב, בריטניה, גרמניה ועוד. בין היתר, נרשמו ביקושים רבים בקרב משקיעים מוסדיים אסיאתיים ומדינות נוספות. הבנקים ששימשו כחתמים בהנפקה הינם: Barclays, BofA Securities, Citibank, Goldman Sachs.

"הנפקת האג"ח הגדולה בהיסטוריה של המדינה מעידה על אמון המשקיעים הגדולים והאיכותיים בעולם באיתנות כלכלת ישראל, במיוחד על רקע התמודדות המדינה עם משבר הקורונה. ההנפקה לטווח של 100 שנה הינה עדות לחוזקה הפיננסי של המדינה ולביסוס המדינה בשווקים הבינלאומיים. ההנפקה תהווה נדבך חשוב במימון פעילות הממשלה בתקופה הקרובה", אמר חזקיהו עם סיום הגיוס.

לדברי גיל כהן, סגן בכיר לחשב הכללי, "היכולת של מדינת ישראל לבצע את ההנפקה המוצלחת בתולדותיה במהירות שיא ועל רקע התנודתיות הגבוהה בשווקים הפיננסיים הינה תוצאה ישירה של עוצמת הכלכלה והקשר השוטף עם המשקיעים ברחבי העולם בשנים האחרונות. ההנפקה מצביעה על אפשרויות המימון המגוונות של המדינה ועל יכולתה התמידית לממן את פעילותה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים