שיתוף
תגובות
כלכלה » קריירה » הנציבות נגד מינוי מנכ"ל משרד האוצר
"תקופת בחירות"
הנציבות קבעה כי בעיצומה של מערכת בחירות יש לבחור ממלא מקום מקרב עובדי המדינה לתפקיד המנכ"ל. בכך נפסל המינוי של עודד שמיר, המועמד שבחר שר האוצר ישראל כץ
עודד שמיר | צילום: ראובן (רובי) קסטרו - דוברות נתיבי ישראל

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, קיבל היום (ראשון) את המלצת ועדת החריגים, לפיה לעת הזאת יש לבחור לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר ממלא מקום מקרב עובדי המדינה. פרופסור הרשקוביץ שלח בצהריים את המלצת הוועדה לשר האוצר. בדברי ועדת החריגים נאמר כי נוכח הצורך להבטיח את הרציפות התפקודית של משרד האוצר, לא ניתן להמליץ לאשר מינוי של מנכ"ל קבוע הבא מחוץ לשירות המדינה למשרד האוצר, בתקופת בחירות.

פרופסור הרשקוביץ שלח בצהריים את המלצת הוועדה לשר האוצר: "כעולה מהנחיית היועץ המשפטי לממשלה בעניין מינויים בתקופת בחירות, אף שככלל, שר רשאי למנות מנכ"ל בהתאם לשיקול דעתו, בכפוף לבדיקת כישורי המועמד, כמו גם לסיים את כהונתו, וזאת בשים לב לכך שמדובר במינוי אישי של השר, ולתפקוד לקוי של המשרד".

"על כן, ככלל, יש להימנע משינויים בתפקידי מנכ"לים בתקופת בחירות. בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה שלעיל, במקרים בהם השתכנע נציב שירות המדינה כי קיים צורך ממשי בהחלפת המנכ"ל לשם תפקודו התקין של המשרד, ניתן יהיה לחרוג מן הכלל האמור. ואולם, גם במקרים אלה יהיה מקום למנות, ככלל, עובד מדינה בכיר כממלא מקום המנכ"ל.

"הנחיית היועץ המשפטי לממשלה אף קובעת כי במקרים חריגים שבהם יהיה מקום למנות מנכ"ל קבוע ולא להסתפק במינוי ממלא מקום, יהיה מקום להעדיף מינוי מנכ"ל מקרב עובדי המדינה. זאת, בכדי לצמצם את הפגיעה בתפקודו התקין של המשרד וכן ביציבותו בעת תקופת הבחירות. בחינת בקשת שר האוצר מלמדת כי בפני משרד האוצר עומדים בימים אלה אתגרים משמעותיים ומורכבים ביותר עליהם אין חולק".

"ואולם, למרות אתגרים משמעותיים אלה ובשים לב לכך שבמשרד אין מנכ"ל קבוע כבר מאז חודש אוקטובר 2020, בבקשה לא הובהר מדוע לא תיבחן האפשרות להטיל את התפקיד על אחד מראשי האגפים האחרים במשרד האוצר ומדוע אפשרות זו אינה עדיפה מבחינת התפקוד התקין של המשרד. כמו כן לא הובהר מדוע לא ניתן להטיל את התפקיד על עובד מדינה בכיר אחר היכול להתאים למשרה, ויכול אף ממשרד אחר או יחידה כלכלית אחרת מתוך שירות המדינה".

"זאת, בשים לב לרציפות התפקודית הנדרשת ולשינויים התכופים במשרה, ובעיקר בעת הזו, וכאשר יש אפשרות כי ממילא לאחר כינון ממשלה חדשה ימונה מנכ"ל קבוע חדש למשרד. בהקשר זה יצוין, כי מבלי לגרוע מאיכויותיו ומכישוריו של המועמד (שממילא שאלת התאמתו לתפקיד אינה מסורה לוועדה), קיימת אפשרות כי דווקא תחילת כהונה של מנכ"ל קבוע שאינו נמנה על עובדי המדינה או משרד האוצר, ואשר ניסיונו הרב אינו כולל היכרות מספקת עם עבודת משרד האוצר, לא תיטיב בהכרח עם היציבות הארגונית והתפקודית במשרד. זאת, גם בשים לב לתקופה הקצרה שבה מדובר, למורכבות התפקיד והמשרד ולאתגרים שאליהם התייחס שר האוצר. נדמה כי כל אלה יצריכו ממילא תקופת לימוד מסוימת ועל הנציב לשקול אם יהיה במינוי קבוע בעת הזו כדי לפגוע בתפקוד התקין של המשרד".

פרופ' הרשקוביץ סיכם: "לאור האמור ובשים לב לעקרונות ולשיקולים שנקבעו בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה לעיל ולזהירות שבה על הנציב לנקוט בטרם קבלת החלטה על מינוי מנכ"ל קבוע הבא מחוץ לשירות המדינה בתקופת בחירות, סברו חברי הוועדה כי בנסיבות העניין, ונוכח הצורך להבטיח את הרציפות התפקודית של משרד האוצר, לא ניתן להמליץ לאשר מינוי של מנכ"ל קבוע הבא מחוץ לשירות המדינה למשרד האוצר, בתקופת בחירות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים