שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הנשיא אירח את תפילת הסליחות המסורתית
לקראת יום כיפור
לכבוד יום הכיפורים, נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח הערב, יום חמישי, את תפילת הסליחות המסורתית בבית כנסת של בית הנשיא
תגיות:
הנשיא הרצוג באמירת סליחות | צילום: קובי גדעון/ לע״מ

לכבוד יום הכיפורים, נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח הערב, יום חמישי, את תפילת הסליחות המסורתית בבית כנסת של בית הנשיא. תפילת הסליחות התקיימה בליווי הפייטן ליאור אלמליח והזמר אוריאל שי. בסליחות השתתפו מתפללי בית הכנסת מתושבי השכונה הסמוכה למשכן, לוחמי אש וחיילים מכלל צה"ל.

"בימים הללו עשרת ימי תשובה, ימים שבין כסה לעשור, תפילת יום הכפורים, היא נקודת השיא של שבועות ארוכים של סליחות ותפילות. זו תפילה ארוכה שמרכזה הוא נוסח הווידוי, וכך נאמר בה: "אבל אנחנו ואבותינו: חטאנו. אשמנו. בגדנו. גזלנו. דיברנו דופי".

"שנים ארוכות מעסיקה אותי השאלה, מדוע התפילה הזו, נאמרת בלשון רבים. האם יש כאן התחמקות מווידוי אישי אמיתי? האם יש כאן התחמקות מהעמידה שלי מול עצמי? מהודאה בכישלונותיי, בחשבון הנפש הנדרש ממני?" פתח הנשיא את דבריו והוסיף: "בשנים האחרונות אני חושב, שאמירת הווידוי ברבים, היא ההתחלה של התיקון".

"זה הסמל המובהק ביותר של החמלה שהאמונה היהודית מחפשת להעניק. של הארת הפנים, החיבוק והסליחה. אין בדידות גדולה יותר מבדידותו של החוטא. חטאים נעשים בסתר, מתוך בושה. הווידוי היהודי, הנאמר בלשון רבים, מחבק את החוטא, הוא אומר לו: חטאת, אבל אתה חלק מאיתנו. חטאנו. אשמנו, כולנו אשמים. אנחנו מכירים את תחושת האשמה הרובצת עליך, ואנחנו רוצים לומר לך אנחנו איתך. אינך לבד, כל ישראל ערבים זה בזה".

"ציינו היום את צום גדליה. יום שבו מתנקש פוליטי, רצח את מי שעמד בראש האוטונומיה הפוליטית של יהודי ארץ ישראל, בתום חורבן הבית הראשון, גדליה בן אחיקם," אמר הנשיא והדגיש: "צום גדליה, נקבע לדורות בלוח השנה העברי כתמרור אזהרה מוסרי כדי להזהיר אותנו מפני רצח מנהיג יהודי בידיו של רוצח יהודי".

"כדי להזהיר אותנו מאלה הקובעים דין לעצמם, מאלה שלא חשים צורך לתת דין וחשבון לאף אחד, מאלה שלא מבינים את המשמעות של להיות חלק מקהילה, חלק מעם, וכן גם חלק מעולם גלובלי. שמחובתנו לשמר, למעננו ולמען הדורות הבאים. חברה מתפוררת, כשאדם חושב רק על עצמו, כשאין מחויבות עמוקה של האחד לשני, האחת לשנייה".

הנשיא חתם את דבריו ואמר: "אני רוצה להתפלל בנוסח דברי כפי שהבעתי אותם בנאום השבעתי לנשיא: לו רק נבחר לנצח ביחד, ולא האחד את השני. לו רק נבחר להאיר פנים, להרבות באהבת ישראל. לו רק נבחר להיות מאוחדים לא רק בערכים ובעקרונות, אלא גם בתקוות ובחלומות שלנו".

"לו רק נבחר לקבוע שעת נעילה לקרע המחרב בנו, כולנו יחד. כל שנבקש לו יהי! שנה טובה, צום קל, וגמר חתימה טובה, לכל בית ישראל."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים