שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הנשיא בטייבה: "צריך להגביר את האכיפה"
מאחה קרעים?
הנשיא יצחק הרצוג סייר היום בעיר טייבה ונפגש עם ראש העיר ותלמידי בתי הספר. מדבריו: "הביקור שלי היום כאן בטייבה, הוא תחנה חשובה במסע שלי לאיחוי הקרעים במדינה"
הנשיא בטייבה | צילום: קובי גדעון/ לע״מ

‏‎נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ערכו היום (א'), סיור בעיר טייבה. הנשיא ורעייתו פתחו את הסיור בביקור בבניין העירייה, בו קיבלו את פניהם ראש העיר שועאע מסארווה מנצור וחברי המועצה. לאחר מכן, השתתפו נשיא המדינה ורעייתו בפגישה קצרה עם ראש העיר וחברי וחברות המועצה.

‏‎בהמשך הסיור ביקר הנשיא בליווי ראש העיר בתיכון "מקיף עתיד אלנג'אח למדעים" ונפגש עם תלמידי כיתה י’ מבית הספר וקיים עם התלמידים שיח פתוח.

בשיחתם הנשיא התייחס לתופעת האלימות בחברה הערבית ואמר: "כבר בנאום ההשבעה שלי סימנתי את תופעת האלימות בחברה הערבית כסוגיה שמוכרחים להעלות לראש סדר העדיפויות הלאומי. לא ייתכן שכחברה נשתוק מול אלימות, הסלמה ואובדן תחושת הביטחון האישי שחלק מהאזרחים והאזרחיות שלנו חווים על בשרם באופן יומיומי. אסור להתרגל לזה, אסור לשתוק מול זה.

עוד הוסיף הנשיא והדגיש: "צריך לפעול להגביר אכיפה, צריך לתת גיבוי מלא וכוח למערכת המשפט, לפעול ביד קשה עם העבריינים, ואולי לפני הכל – צריך להשקיע המון המון משאבים בחינוך. חינוך תמיד יורד לתחתית הרשימה כי התוצאות שלו לא מיד נראות בעין. אבל הוא החשוב והעמוק ביותר".

עם תום סיורו חנך הנשיא אולם ספורט חדש שנבנה בעיר ואמר: "לפני ארבעה חודשים הושבעתי כנשיא מדינת ישראל. הבטחתי אז, בנאום ההשבעה שלי, שכדי למצוא את המאחד בינינו, כדי לסייע באיחוי הקרעים בתוכנו, אצא למסע בחברה הישראלית. הביקור שלי היום כאן, בטייבה, הוא תחנה חשובה במסע הזה, שאני נמצא רק בתחילתו".

הנשיא הוסיף ואמר: ״אני שמח שממשלת ישראל קיבלה החלטת ממשלה חשובה בשבוע שעבר לתוכנית חומש של סגירת פערים מול החברה הערבית. ההחלטה הזאת היא חשובה לי מאוד. כי הממשלה בעצם אומרת שהיא מחויבת לצמצום הפערים, היא מחויבת לתקן את ההקצאות, היא מחויבת למלחמת חורמה בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית שמקפחת את חיי האזרחים של כולנו. כי זו האחריות שלנו ואני אומר את זה כמי שעומד בראש המדינה".

הנשיא חתם את דבריו ואמר: ״היה נפלא לשמוע היום את הצעירים בטייבה כי הם העתיד של כולנו. והם דיברו בכנות ומלב אל לב. הקשבתי וספגתי עמוק לתוך תוכי את הדברים שלהם ואני לוקח את הקול שלהם פנימה איתי למסע בכל רחבי המדינה. ולכם אני אומר שאני יודע מה כובד האחריות שהוטל עלינו המבוגרים – לייצר עבורכם עתיד טוב יותר במדינת ישראל. אבל אני רוצה להגיד לכם שגם עליכם בסוף כאזרחים מוטלת אחריות, כי העתיד של כולנו מוטל על הדור הבא ואתם חלק מהדור הזה. אתם דור נפלא ואתם תחלמו ותגשימו לנו עתיד נפלא יותר. לסיכום אני מודה לכם על אירוח נפלא מודה על השותפות ומלא תקווה על עתיד משותף. אז תודה רבה לכם, שוקראן״.

ראש העיר טייבה שועאע מסארווה מנצור הוסיף: ״חנכנו היום אולם ספורט בנוכחות כבוד הנשיא ורעייתו. ביקורו לעיר טייבה יומיים אחרי הביקור בכפר קאסם הוא מסר המציין סגולה. הנשיא של כולם, כל פעם מפתיע אותנו עוד ועוד עד כמה הוא ערכי ומעל לכל הוא הנשיא של כולם שמאמין בחיים משותפים וצמצום פערים לטובת המיעוטים״.

במקביל, רעיית הנשיא נפגשה עם נשות העיר. אחת הנשים, המסאת גבארה, אם לשתי בנות ובן התאלמנה מבעלה לפני 5 שנים במהלך אירוע שהפיק כאשר יצא מהבית לעבודה ולא חזר ועד היום הרצח לא פוענח. גבארה סיפרה על החיים שלאחר הרצח אחרי והוסיפה: "החיים מאז מאוד קשים אני מגדלת שלושה ילדים לבד. מאז הרצח לא יצאתי ודיברתי עם אף אחד, לא תקשרתי עם הסביבה כי אני לא רוצה שיראו אותי כבן אדם חלש כי אני דווקא לא. אני רוצה להיות חזקה ולגדל את ילדיי וזאת אחריות לא פשוטה שאני לא יכולה לתאר. אני מנסה לעמוד על הרגליים. עד עכשיו לא מובן לנו הרבה על המקרה, התיק פתוח כבר חמש שנים ואפילו לא מזמינים אותנו להתעדכן. אני סובלת ומפחדת לפעמים שתהיה לזה המשכיות״.

רעיית הנשיא הקשיבה בכאב לנשים ואמרה: ״באתי הנה להושיט לכם ידיים ולתת חיבוק. אני לא יודעת אם הקול שלי ישנה משהו אבל אני מבטיחה לכן שאת מה שאני שומעת פה אני אעשה כמיטב יכולתי להעביר לרשויות. לשר, לסגן השר, למפכ"ל המשטרה״.

רעיית הנשיא הוסיפה ואמרה: ״על העצב שלכן לצערי אני כבר לא אוכל להקל. אבל משהו חייב לקרות. אני חושבת על עצמי שיש לי שלושה ילדים, ולחשוב שאתה חי בתחושה שאתה לא בטוח שאם הם יוצאים האם יחזרו, זה לא יתכן. אנחנו חיות באותה מדינה, אנחנו גרות במרחק חצי שעה אחת מהשנייה, זה לא יתכן. אני מודה לכן על השיתוף, כל מה שאני יכולה לעשות זה להבטיח לכן להעביר את הכאב העצום הזה שאני שומעת מכן״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים