שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "הנשיא ביידן יתקשר בקרוב לנתניהו"
הבית הלבן
דוברת הבית הלבן התייחסה במסיבת עיתונאים לשאלה למה ביידן טרם שוחח עם נתניהו והשיבה כי "הנשיא ידבר עם נתניהו בקרוב. יש קשר טוב וחשוב וארוך שנים בין המדינות"
בנימין נתניהו וג'ו ביידן | צילום: שגרירות ארה"ב

דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה הערב (חמישי) בתדרוך לכתבים כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ישוחח עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו "בקרוב". במהלך מסיבת עיתונאים נשאלה סאקי מדוע טרם דיבר ביידן עם נתניהו, והתבקשה להתייחס לציוץ שפרסם אתמול שגריר ישראל באו"ם לשעבר דני דנון, בו תמה האחרון על פשר הנתק.

"הנשיא מצפה לשוחח עם ראש הממשלה נתניהו, שהוא מן הסתם מישהו שיש לו יחסים ממושכים עמו", אמרה דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, בתדרוך לעיתונאים, מבלי לפרט מועד מתוכנן לשיחה. עוד הוסיפה כי יש "קשר טוב, חשוב וארוך שנים בין המדינות".

שלשום, בתשובה לשאלה מהו ההסבר לכך שטרם שוחח עם ביידן, אמר נתניהו: "שוחחתי עם ביידן מיד לאחר ניצחונו. הוא מצלצל לראשי מדינות לפי הסדר המקובל עליו. הוא לא הגיע למזרח התיכון עדיין". נתניהו הוסיף: "הוא יצלצל. אין לי שום ספק בזה. הברית שלנו עם ארה"ב איתנה. לא נסכים על כל דבר אבל הברית שלנו איתנה".

אתמול עורר השגריר לשעבר דנון סערה ברשת לאחר שצייץ בחשבון הטוויטר שלו קריאה לביידן להתקשר לנתניהו. "התקשרת למנהיגים מקנדה, מקסיקו, בריטניה, הודו, צרפת, גרמניה, יפן, אוסטרליה, דרום קוריאה ורוסיה", צייץ דנון. "אולי הגיע הזמן שתתקשר למנהיג של ישראל, בעלת הברית הקרובה ביותר של ארה"ב?".

הציוץ עורר ביקורת רבה, ואף נטען כי אולי היה מסר סמוי מאחורי דבריו של דנון – שניסה לבייש את נתניהו. "בפירוש לא ניסיתי להשפיל את ראש הממשלה – אני תומך בנתניהו", הבהיר דנון. "רציתי להסב את תשומת הלב לשיחה שעדיין לא התקיימה, ויש לכך משמעות".

גם חבר הקונגרס הרפובליקני, מייקל מקאול, תהה איך ייתכן שנשיא ארה"ב יצר קשר מאז כניסתו לתפקיד לפני כשלושה שבועות עם מדינות רבות, אך לא מצא זמן בשביל שיחה עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. "אני מקווה שביידן יתקשר לנתניהו מהר", אמר מקאול. "לא ייתכן שהוא יצר קשר עם מדינות כמו סין, ועדיין לא עם ישראל. היחסים בין המדינות צריכים להיות בראש סדר העדיפויות של ארה"ב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים