שיתוף
תגובות
חדשות » הנשיא ביידן נענה להזמנת רה"מ בנט, ויבקר בישראל בקרוב
האורח בדרך
המנהיגים ידונו בעיקר על איראן. ועל המדינה הפלסטינית. עם זאת, לראש הממשלה לא יזיקו כמה תמונות לוחץ יד לנשיא ארה"ב כדי להוציא מהבוץ את התדמית הציבורית שלו
ראש הממשלה, נפתלי בנט, ונשיא ארצות הברית, ג׳ו ביידן, בפגישה בארבע עיניים בחדר הסגלגל | צילום: אבי אוחיון / לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח הערב (ראשון) עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן והזמין אותו לביקור בישראל. הנשיא נענה להזמנתו והודיע כי בכוונתו לבקר בישראל בחודשים הקרובים. ראש הממשלה ברך את הנשיא ביידן לרגל חג הפסחא, ועדכן אותו במאמצים להפסיק את האלימות ואת ההסתה בירושלים.

הנשיא וראש הממשלה שוחחו גם על הנושא האיראני, ובעיקר על הדרישה האיראנית להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור האמריקנים. "אני בטוח שהנשיא ביידן, ידיד אמת של ישראל, שדואג לביטחונה, לא יאפשר להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור", אמר בנט. "ישראל הבהירה את עמדתה בנושא: משמרות המהפכה הם ארגון הטרור הגדול בעולם".

השיחה בין שני המנהיגים מתרחשת על רקע הקשיים במו"מ בין איראן למעצמות לחזרה להסכם הגרעין, וזמן קצר לאחר אירועי האלימות בירושלים בימים האחרונים. בתחילת החודש דווח ב"וושינגטון פוסט" כי ארצות הברית חזרה בה מהנכונות המוקדמת שלה להוצאת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור. הפרשן הבכיר של העיתון, דיוויד איגנשיוס, דיווח כי היועצת המדינית של ראש הממשלה הייתה בשליחות בוושינגטון ונפגשה עם בכירים בממשלה האמריקני כדי לשכנע אותם שלא להוציא את משמרות המהפכה מהרשימה.

בישראל מרגישים שהלחץ שהם הפעילו יחד עם מדינות נוספות על ארצות הברית עשה את שלו, ובהתבטאויות האחרונות מכיוון הממשל הורגש "סיבוב הפרסה". הרמטכ"ל האמריקני מארק מילי, אמר לחברי קונגרס אמריקניים שכוח קודס של איראן הוא ארגון טרור. בנוסף, 20 חברי קונגרס דמוקרטיים הודיעו שהם מתנגדים למהלך להוצאת משמרות המהפכה.

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, שאומנם גמגם כשנשאל על כך ישירות בביקור בישראל, אמר מאז את הדברים בצורה נחרצת יותר והשיב בחיוב לשאלה האם משמרות המהפכה הם ארגון טרור.

פגישתם הקודמת של ראש הממשלה בנט והנשיא האמריקני נערכה באוגוסט האחרון בבית הלבן. בנט וביידן נועדו בארבע עיניים במשך 50 דקות – זמן כפול מהמתוכנן ולאחר מכן מסרו הצהרות משותפות לתקשורת, וסיפרו על היחסים הקרובים שנוצרו ביניהם ועל המחויבות לטיפוח היחסים והמאבק בתוכנית הגרעין האיראנית. "אני מביא רוח חדשה של רצון טוב, של אחדות, הוגנות ויושרה, ובהתלהבות מרובה לעבוד יחד כדי לבנות עתיד טוב יותר", אמר בנט בשולי הפגישה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים