שיתוף
תגובות
חדשות » הנשיא ביידן: "פוטין ישלם מחיר כבד"
ביידן מאיים
הנשיא ביידן נשא נאום בו התייחס לפלישת הצבא הרוסי אל עומק אוקראינה וציין שורה של עיצומים שיוטלו על ארצו של פוטין. בנט: המשך המאמצים לפינוי ישראלים נמשך
נשיא ארה״ב ג'ו ביידן | צילום: archna nautiyal, שאטרסטוק

"פוטין בחר בדרך הברוטאלית, פוטין ישלם על כך"", כך אמר הנשיא ביידן בנאום מיוחד שהועבר לתקשורת האמריקנית ולעולם כולו. הנשיא האמריקני הכריז הערב (חמישי) על הסנקציות הראשונות על רוסיה, והאשים אותה בתקיפה מתוכננת נגד אוקראינה ללא כל התגרות מהצד האוקראיני. "פוטין בחר במלחמה – ועכשיו הוא וארצו יצטרכו להתמודד עם ההשלכות של זה", אמר הנשיא ביידן, והוסיף: "ננחית מכה גדולה על התעשיה הרוסית". עוד אמר נשיא ארצות הברית: "אנחנו מתכונים לפגוע ביכולת היצוא של רוסיה, נפגע בתוכנית החלל הרוסית, ונבלום את היכולת של רוסיה לתחרות כלכלית עולמית. יש שלושים מדינות בברית הזו שנועדה לבלום את רוסיה".

"הבחירה במלחמה לא מוצדקת תותיר את רוסיה חלשה יותר – ואת יתר העולם חזק יותר", הכריז. "אישרתי סנקציות שיגבו מחיר כבד מאוד", הוסיף הנשיא האמריקני.

ביידן הבהיר שארה"ב תטיל עיצומים על בנקים, אוליגרכים ותעשיית ההיי-טק, ואמר כי הוא יגביל את יכולתה של רוסיה לבצע עסקאות בדולרים או בין יפני. עם זאת, הסנקציות האישיות נגד נשיא רוסיה, עדיין נשקלות. "רוסיה תשלם ביוקר, פוטין ינודה בקהילה הבינלאומית", אמר הנשיא. "אני יודע שהתוכניות שלו גדולות יותר מפלישה לאוקראינה – הוא רוצה להחזיר את ברית המועצות".

בתוך כך ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הערב הערכת מצב נוכח ההסלמה במזרח אירופה. נמסר כי בדיון נסקרו כלל ההשלכות של המשבר בהיבטים השונים ובהם המדיניים, הכלכליים, ובעיקר ההיבטים הבטחוניים ברקע העובדה כי ישראל ורוסיה מנהלות תיאום צמוד ואינטנסיבי בכל הקשות לתקיפות הישראליות בסוריה- אשר נשלטת מרחוק ע"י מוסקבה.

הדרג המדיני סיכם וחידד את עיקרי הדירקטיבה להתנהלותה של ישראל במשבר, והם: המשך המאמצים לפינוי ישראלים מהאיזור, סיוע לקהילה היהודית באוקראינה והיערכות לקליטת עלייה, היערכות להגשת סיוע הומניטארי, ככל שיידרש המשך הדיונים והערכות המצב באופן שוטף לבחינת ההשלכות העתידיות על ישראל.

בדיון השתתפו שר החוץ, שר הביטחון, הרמטכ"ל, היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד החוץ, מנכ"ל משרד האוצר, וכן נציגי צה"ל, משרד החוץ, משרד הביטחון ומערך ההסברה הלאומי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים