שיתוף
תגובות
חדשות » הנשיא הרצוג ייצא לביקור בטורקיה
לראשונה מ-2007
הנשיא הרצוג ורעייתו יצאו בשבוע הקרוב לביקור וזאת לאחר הזמנתו של הנשיא ארדואן. ביקורו האחרון של נשיא ישראלי היה לפני 19 שנים, כאשר מאז 2007 לא ביקר אף מנהיג
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

נשיא המדינה הרצוג ורעייתו מיכל יתארחו השבוע בטורקיה בביקור ממלכתי, לאחר שהוזמנו באופן רשמי על ידי נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן. בזמן ביקורם בטורקיה, הנשיא ורעייתו יבקרו בערים אנקרה ואיסטנבול.

הרצוג ואשתו ייצאו כאמור השבוע, לטורקיה ביום רביעי, ה-9 במרץ, לביקור ממלכתי בטורקיה בהזמנת הנשיא הטורקי. בביקור, הנשיא יבקר באנקרה, שם יתקבל בטקס קבלת פנים ממלכתי בארמונו של נשיא טורקיה ובאיסטנבול ייפגש הנשיא עם חברי הקהילה היהודית.

יצוין כי הנשיא יהיה המנהיג הישראלי הראשון שמבקר בטורקיה מאז שנת 2007, כאשר הנשיא האחרון שביקר בטורקיה עשה זאת בשנת 2003. עם כניסת נשיא המדינה לתפקידו, התקשר נשיא טורקיה לברך על בחירתו, שיחה שבהחלט הוביל לחידוש שיח בין המדינות לאחר שנים של נתק.

במהלך הביקור, שמתואם כאמור עם ראש הממשלה, שר החוץ ומשרדיהם, ידונו המנהיגים בנושאים בילטרליים שונים ובכללם היחסים בין המדינות ובפוטנציאל להגברת שיתופי הפעולה בנושאים שונים בין המדינות ובין העמים.

כזכור, כבר בחודש שעבר ביקרה משלחת טורקיה בכירה בראשות הדובר והיועץ הבכיר לנשיא טורקיה, אברהים קלין, וסגן שר החוץ הטורקי סאדת אונאל, הגיעה לישראל ונפגשה עם מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז ומנכ"ל בית הנשיא אייל שוויקי. בפגישות דנו הצדדים בהכנות לביקורו של נשיא המדינה יצחק הרצוג בטורקיה, ביחסים הבילטראליים בין המדינות ובסוגיות אזוריות שונות.

לחשוב להדגיש כי לטורקיה ולישראל השפעה רחבה באזור ושני הצדדים הסכימו כי שיקום היחסים יוכל לתרום ליציבות האזור. במהלך הפגישה בבית הנשיא, נכנס נשיא המדינה, יצחק הרצוג לחדר הישיבות ובירך את האורחים מטורקיה.

לפי משרד החוץ מדובר כי ביקור המשלחת הבכירה מטורקיה הינו ביקור גומלין לביקורו של מנכ״ל משרד החוץ אלון אושפיז, בטורקיה בדצמבר 2021 במהלכו החל השיח על ביקור הנשיא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים