שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הנשיא הרצוג לציבור המורים: "חזקו ואמצו"
בכנס היערכות
בכנס השתתפו שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, מנכ״ל משרד החינוך תא״ל (במיל׳) יגאל סלוביק, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד וראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי
יצחק הרצוג | צילום: חיים צח/לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג השתתף היום (ד'), בכנס היערכות לפתיחת שנת הלימודים של מנהלי החינוך ברשויות מקומיות. בכנס השתתפו שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, מנכ״ל משרד החינוך תא״ל (במיל׳) יגאל סלוביק, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד וראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי שאירח את הכנס.

נשיא המדינה פתח את דבריו בפנייה לראשי מחלקות החינוך, המורים והמורות: "בשנה האחרונה – שנת הקורונה עקבתי אחרי פועלכם, ראיתי אתכן ואתכם מתמודדים עם חששות, עם אי – ודאות, חשש מהדבקות, סגרים, בידודים, למידה מרחוק, ובעיקר חווית הבדידות של מקבלי ההחלטות, מנהלי האגפים, מנהלי בתי הספר, המורות והמורים וכמובן התלמידים עצמם. אני לא מורה ולא מחנך, אבל אני רק יכול לדמיין את האתגר של למידה מרחוק. לצערנו, לא פעם הנחיתו עליכם, אנשי החינוך, הנחיות שונות ואתם באומץ ולא ויתרתם על המאמץ להמשיך ולחנך."

עוד הוסיף הנשיא ואמר: "אני יודע שלמול אי הוודאות, שבתוכה אנו מתפקדים כחברה וכעם, ערב פתיחת שנת הלימודים הזו, האתגרים שלפניכם גדולים מאי-פעם. אין לי אלא לומר לכם חזקו ואמצו. ודווקא ובמיוחד בשל כך אני שב וקורא לציבור לצאת ולהתחסן, לגלות סולידריות ואחווה חברתית למען עצמכם ולמען זולתכם. זה הכלי הכי נכון כדי לנסות ולהחזיר את החיים לשגרה, בודאי במערכת החינוך."

הנשיא התייחס לחינוך לאחדות, המתחיל בבתי הספר: "כפי שאמרתי בנאום ההשבעה שלי בכנסת, לפני כחודש וחצי, הגיע הזמן באמת לפתוח דיאלוג פנימי אמיתי, רגוע, מכבד ומעשיר, בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית. ואין כמו מערכת החינוך כדי לשקף לנו את הגיוון העצום בחברה הישראלית, יהודים וערבים, מזרחים ואשכנזים, חרדים, דתיים, דרוזים, נוצרים, בדואים, מסורתיים וחילונים, ותיקים ועולים, מהמרכז ומהפריפריה, מהצפון ומהמרכז, משמאל ומימין. הגיע הזמן להכיר זה את זה באמת, ולשאול מה מחזיק אותנו יחד כחברה, ולהנחיל זאת למערכת החינוך ואולי ממערכת החינוך תצא תורה."

"אני קורא לכם, איפוא, לנצל את שנת הלימודים הנפתחת, שנת תשפ"ב, שנת השביעית, לראות רחוק מעבר לקורונה המעיקה כל כך על חיינו ולחשוב ביחד, להיות אמיצים מספיק כדי למצוא את הייעוד המשותף דווקא בגילאים הצעירים ביותר במדינת ישראל ובמערכת החינוך. מצידי אני מבטיח לכם שבית הנשיא, ימשיך את שיתוף הפעולה הפורה שלו עם פורום מנהלי מחלקות חינוך של תקווה ישראלית בחינוך, יפתח את שעריו, את הלב ואת המחשבה, וייתן למסעות האלה, לחיפוש הזה, רוח גבית וברכת הדרך. בסופו של התהליך אין לי ספק שאנחנו נהיה חייבים למצוא שפה ישראלית משותפת ולהנחיל אותה לדורות הבאים. תודה לכם, אנשי ונשות החינוך שלנו, אנחנו מאמינים בכם, אני מאמין בכם. תודה רבה."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים