שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הנשיא הרצוג נפגש עם יורש העצר בן זאיד
בביקור נשיאותי
הנשיא הרצוג אמר לבן זאיד: "אזרחי מדינת ישראל נרגשים ונלהבים להמשיך ולפתח את הדו-קיום ואת הסכם השלום בין שתי המדינות שלנו"
הנשיא הרצוג בטקס הממלכתי בארמון באבו דאבי | צילום: עמוס בן גרשום

נשיא המדינה יצחק הרצוג, שהגיע הבוקר (א') לביקור ראשון של נשיא ישראלי באיחוד האמירויות, נועד עם יורש העצר של אבו דאבי, שייח מוחמד בן זאיד, מי שנחשב לשליט בפועל של האמירויות. מטעמו של הרצוג נמסר כי הפגישה בארמונו של בן זאיד הייתה "לבבית וחמה", ונמשכה יותר משעתיים.

הרצוג, שאליו מתלווה רעייתו מיכל, נסע לאחר הנחיתה באבו דאבי לארמון המלוכה באמירות שמהווה את בירת הפדרציה בת שבע האמירויות, ומלשכת הנשיא נמסר כי הוא ורעייתו התקבלו "בקבלת פנים ממלכתית ומפוארת", שבמסגרתה הושמעו המנוני המדינות והוקם משמר כבוד מלכותי שירה 21 יריות לכבוד הגעתו של הרצוג. בתום פגישתם, הנשיא ויורש העצר המשיכו לארוחת צהריים בהשתתפות המשלחת המתלווה לנשיא.

בפתח הפגישה הודה הרצוג ליורש העצר על תרומתו לקידום היחסים הבילטראליים עם ישראל: "אזרחי מדינת ישראל נרגשים ונלהבים להמשיך ולפתח את הדו-קיום ואת הסכם השלום בין שתי המדינות שלנו. כפי שציינת, הוד מעלתך, ביקור זה הינו ביטוי לחזון ולחלום על שלום, ולרוחות שלום שאנו מביאים לאזור כולו".

לדברי הנשיא, "אנו שתי אומות מתקדמות שהתחילו עם מעט מאוד בידיהן, והפכו את האדמות שלהן לגן עדן פורה. אנו בדרכים רבות מהווים דוגמה עבור העולם כיצד להנהיג ולפתח אומה במבט לעתיד. אנחנו שולחים מסר לאזור כולו שיש דרך אחרת לשלום וחיים משותפים, ושבניו ובנותיו של אברהם יכולים לשכון ולחיות יחד בשלום ובדו-קיום לטובת האנושות".

הנשיא הוסיף: "מסר השלום הוא אבן פינה בקשר בינינו. אנו כאן על מנת להעביר את המסר הזה הן לישראלים והן לאמירותים, שעל הסכמי אברהם להתחזק, וכן שמדינות נוספות ייקחו חלק במאמץ משותף זה". הרצוג ציין כי הוא מצפה "בקוצר רוח" לביקורו בהמשך בתערוכה הישראלית באקספו 2020 בדובאי: "אחווה שם את החוויה המדהימה שכולם מדברים עליה, זו שכבר 250,000 הישראלים שכבר ביקרו במדינתכם היפה חוו".

הרצוג גינה גם את מתקפות הטרור האחרונות של המורדים החות'ים בתימן נגד איחוד האמירויות: "אנו תומכים באופן מלא בדרישות הביטחון שלכם ואנו מגנים כל סוג של מתקפה על ריבונותכם באמצעות ארגוני טרור. אנו נמצאים כאן, יחד, על מנת למצוא דרכים ואמצעים להביא לביטחון מלא לאנשים דורשי שלום במחוזנו. תודה רבה לך".

יורש העצר, מוחמד בן זאיד, אמר להרצוג: "ראשית, אני מודה לך ולמדינתך על עמדתכם בנוגע למתקפות הטרור האחרונות על מתקנים אזרחיים באיחוד האמירויות. זו עמדה שמדגימה את השקפתנו המשותפת לגבי האיומים על יציבות האזור ועל השלום, בפרט אלו שמוצבים על ידי מליציות וארגוני טרור, כמו גם הבנתנו המשותפת לגבי חשיבות נקיטת עמדה נוקשה נגדם.

"ביקורך, כבוד הנשיא, מגיע לאחר ביקורו המוצלח של ראש הממשלה נפתלי בנט באיחוד האמירויות זה לא מכבר. זה מוכיח כי הקשרים שלנו מתקדמים במלוא העוצמה, וכי יש רצון חזק ומשותף לחזק אותם לטובת מדינותינו ואזרחינו. הסכמי אברהם היוו שינוי היסטורי משמעותי שמגלם את הגישה לשלום שאיחוד האמירויות מאמינה בה. הם סללו את הדרך לחיזוק השותפות שלנו, במיוחד בתחומי הטכנולוגיה, החדשנות, הבריאות, האנרגיה ועוד".

עוד אמר יורש העצר: "כבוד הנשיא, האזור שלנו הוא אחד האזורים שסבלו הכי הרבה ממלחמות וקונפליקטים. באמצעות השלום, אנו באיחוד האמירויות, ישראל והאזור כולו, יכולים להפנות משאבים ויכולות למען שירות האומות שלנו וסלילת הדרך לעתיד טוב יותר. אין ספק שהשתתפותכם באקספו 2020 היא חלק מפירות השלום ותחזק את ההיכרות והאמון בין שתי המדינות. בשנית, אביע את ברכותיי החמות על ביקורך כאן באיחוד האמירויות, ואני נושא תפילה שהשלום במזרח התיכון יתפשט".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים