שיתוף
תגובות
חדשות » הנשיא הרצוג נשא דברים בפורום הכלכלי בדאבוס
התייחסות אזורית
בהתייחסות להרג העיתונאית שירין אבו עאקלה אמר כי "אל תבנו על עובדות כוזבות. לימדו את העובדות, ניתן ללמוד עובדות באופן מדעי. לצערי הפלסטינים סירבו לשתף פעולה"
נשיא המדינה בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג התארח היום בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס ונשא שם דברים, בדבריו התייחס למגוון נושאים אזוריים וכן להרג העיתונאית שירין אבו עאקלה, לדבריו "רוח חמה של שיתוף פעולה, של דיאלוג ושל הבנה, נושפת באזורנו. במגעים בין אזרחים, בין עמותות, ובין עסקים, וכן בעולם התיירות—השינוי ניכר בכמעט כל בתחום ומעצים את האזור כולו. זה נכון לגבי השותפויות החדשות שלנו, עם בחריין, עם איחוד האמירויות, עם סודאן, ועם מרוקו, וכן עם השותפים המסורתיים שלנו, שאנו מכבדים עמוקות, במצרים ובירדן.

"ההזדמנות המעוררת תקווה לפתיחת דף חדש עם טורקיה, ושיתוף הפעולה המתפתח עם כלל מדינות האזור, שאת היחסים עמן אנו נכונים להפוך לרשמיים, ממלאים אותי באופטימיות רבה. אני קורא לכל המדינות והעמים, הקרובים והרחוקים, להצטרף לרוחות השינוי, ליצור בריתות עם ישראל, להוביל את העתיד, ולעשות היסטוריה!"

בהתייחסות למשטר האיראני אמר כי "לצערנו, המאבק העיקרי שלנו הוא נגד המשטר האיראני, אשר פועל בנחישות לערער את יציבות האזור. ישראל, כמו כל אומות העולם, אינה יכולה להשלים עם החתירה של איראן להשיג יכולות גרעיניות, תוך הבנה שהיא מהווה איום לישראל ולעתיד האזור כולו. איראן מפיצה שנאה, טרור, כאב, וסבל. שוב ושוב, אנו רואים כי בכל מדינה שאיראן הצליחה לחדור לתוכה, נשאבה החיות של התושבים ושל ארצם. השגשוג, חירות האדם, היצירתיות, הצמיחה—כל אלה נמחקים. כבר ראינו את זה בעיראק ובתימן, בעזה, בסוריה ובלבנון.

"קחו את לבנון כדוגמה: ביירות הייתה ידועה פעם כפריז של המזרח התיכון. אין שום סיבה שתהיה מחלוקת בין ישראל לבין לבנון, כמדינה וכעם. זה מטריד עד כאב לראות את הטרגדיה של לבנון, מדינה שמתמוטטת עוד ועוד לתוך עוני ויגון. ישראל נכונה לשתף משגשוגה ומהצלחותיה עם שכנינו ולפרק את המחסומים אשר נכפו על ידי ההשפעה האיראנית".

 בהקשר להרג העיתונאית שירין אבו עאקלה אמר נשיא המדינה הרצוג כי "זהו כמובן אירוע מצער מאוד. אני כואב אותו, ישראלים רבים כואבים אותו. האירוע קרה במסגרת פעילות של לוחמה בטרור בג׳נין, שנבעה לאחר רציחתם של ישראלים רבים כל כך. מה שעשינו, מאחר שאנו מדינה שקופה, שיודעת לקיים חקירה עניינית, ושלטון החוק בה הוא מעל הכל, הצענו לפלסטינים חקירה משותפת אודות הנסיבות של המקרה הטראגי הזה. לצערי, הפלסטינים סירבו. הם לקחו את הגופה, את הקליע, ולכן בלתי ניתן לאמת את אף אחת מהטענות. ישראל הייתה פתוחה ושקופה, והציעה לארצות הברית להצטרף לתהליך החקירה, מכיוון שאנו מייחסים חשיבות גבוהה לחופש הדיבור ולעבודתם של עיתונאים וכלי תקשורת ואנו מכבדים אותם. ייתכנו מספר תרחישים. גם בעבר קרו מקרים בהם הואשמנו והאמת יצאה לאור, בדיעבד, כשהיו הרבה עובדות כוזבות נגד ישראל. אל תבנו על עובדות כוזבות. לימדו את העובדות, ניתן ללמוד עובדות באופן מדעי. לצערי הפלסטינים סירבו לשתף פעולה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים