שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הנשיא הרצוג שוחח עם יו"ר הרשות אבו מאזן
"לשמור על קשר"
הרצוג ציין כי בכוונתו להמשיך ולשמור איתו על קשר שוטף כפי שעשו נשיאים קודמים, כדי ל"סייע לקידום היחסים והתקווה לשלום בין שני העמים החיים בשכנות זה לצד לזה"
יצחק הרצוג ואבו מאזן | צילום: mikhail, שאטרסטוק - שגרירות ארה"ב

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח בטלפון הערב (ראשון) עם ראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, אבו מאזן, אשר התקשר לברכו לרגל כניסתו לתפקיד. מבית הנשיא נמסר כי "הרצוג הודה לראש הרשות על ברכתו וציין בפניו כי בכוונתו להמשיך ולשמור איתו על קשר שוטף כפי שעשו נשיאי ישראל הקודמים. כל זאת כדי לסייע לקידום היחסים והתקווה לשלום בין שני העמים החיים בשכנות זה לצד לזה".

בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג יקיים מחר, יום שני, בשעה 9:00, את פגישתו הרשמית הראשונה בלשכת נשיא המדינה, עם ראש הממשלה נפתלי בנט.

מוקדם יותר שיגר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אגרת ברכה להרצוג בה כתב: ״אני שולח את ברכותיי החמות ביותר על כניסתך לתפקיד נשיאה ה -11 של מדינת ישראל. אני יודע שאתה מחויב מאוד לעתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מדינה שחיה בשלום ובביטחון לצד שכנותיה. אני בטוח כי בשנים הבאות תתרום רבות לקידום דו-קיום וסובלנות בחברה הישראלית ותוביל מסר של תקווה לגבי העתיד".

"אני מקדיש עצמי לחיזוק השותפות המתמשכת בין שתי מדינותינו, שותפות המושרשת בערכים המשותפים שלנו ובעשרות שנים של פעילות הדוקה בכל התחומים בין ממשלותינו. אני מעריך את העובדה שתמיד היית תומך נלהב ביחסים הבילטרליים שלנו ומצפה לקידום האינטרסים המשותפים שלנו בשלום, ביציבות ובביטחון ישראל והמדינות ברחבי המזרח התיכון. אני מאחל לך הצלחה בתפקידך החדש ואני מצפה להזדמנות להתמודד עמך עם האתגרים וההזדמנויות הרבות העומדות בפני מדינותינו", דברי ביידן.

הרצוג שוחח בטלפון אמש, מוצאי שבת,עם מלך ירדן, עבדאללה השני, אשר התקשר לברכו לרגל כניסתו לתפקיד. השיחה בין המנהיגים הייתה ידידותית וחמה. הנשיא הודה למלך עבדאללה אשר הביע שביעות רצון מחזרת היחסים המדיניים בין שתי המדינות למסלולם התקין בתקופה האחרונה.

הנשיא הדגיש את חשיבות היחסים האסטרטגיים בין המדינות לטובת קידום השלום והפיתוח האזורי והדגיש וכי בכוונתו להמשיך ולסייע לחזק את הקשרים בין המדינות בתחומים אזרחיים שונים כגון הכלכלה והתיירות. הנשיא והמלך עבדאללה סיכמו לשמור על קשר שוטף במטרה לפעול יחדיו לקידום שיתוף הפעולה בין המדינות לטובת עמיהם והאזור כולו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים