שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הנשיא הרצוג שוחח עם משפחתם של העצורים בטורקיה
הישראלים חוששים
בעקבות המשך מעצרם של זוג הישראלים העצור בטורקייה נרשם גל של ביטולים בקרב התיירות מישראל.
הרצוג וארדואן | צילום: אלעד ברמי - ממשלת אוקראינה

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב, מוצאי שבת, עם משפחתם של נטלי ומורדי אוקנין העצורים בטורקיה.

בשיחה, נשיא המדינה ביקש לעודד ולהרגיע את בני המשפחה והדגיש כי הוא פועל יחד עם שר החוץ ומשרדו ככל שניתן לשובם הביתה במהרה של בני הזוג אוקנין. הנשיא חזר והדגיש את העובדה שלבני הזוג אין קשר מכל סוג לסוכנות כלשהי של המדינה וכי הוא משוכנע בחפותם.

אמש, (ו') בית המשפט בטורקיה האריך את מעצרם של בני הזוג אוקנין עד להגשת כתב אישום נגדם בגין ריגול מדיני או צבאי. כזכור, בני הזוג נעצרו לאחר שצילמו את ארמונו של ארדואן מתוך מסעדה שמשקיפה על חלקה האסייתי של איסטנבול. באותו זמן היה ארדואן בארמון, אך בני בזוג לא ידעו על כך.

בני הזוג הובאו אתמול לבית משפט להליך גירושם בהמלצת המשטרה בטורקיה, לאחר שהחוקרים הבינו כי מדובר בזוג תמים ולא במרגלים. אולם ככל הנראה גורמים בטורקיה זיהו הזדמנות לחולל משבר מול ישראל. התובע הודיע במפתיע על בקשה להאריך את מעצרם עד להגשת כתב אישום, והשניים נשלחו לבתי כלא נפרדים. הקונסול הישראלי הגיש בקשה להיפגש איתם וטרם קיבל אישור.

גורמים המקורבים למשפחה מוסרים כי בכוונתם של בני המשפחה להשיק היום קמפיין גיוס המונים למימון המאבק המשפטי לשחרורן. הכספים שייתרמו ישמשו למימון הנסיעות והשהות שנכפתה על בני הזוג בטורקיה.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מי שנוסע לשמה דמו בראשו גם אזרחי טורקיה עצמה לא חיים בדמוקרטיה כמו שיש בארצות המערב אורדאן חי בטירה בגלל שהוא מלך ומלך יכול לקצר חייו או לשלול כל זכיותיו של כל אזרחי טורקיה אם ירצה בכך ואין שום בית משפט שיכול לפסוק נגד רצונו ולכן כל מי שנכנס לשם לוקח סיכון מסויים ולא ישלה את עצמו
    מקווה שהזוג ישתחרר בקרוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים