שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הנשיא זלנסקי סורב לנאום במליאה הישראלית
משבר ביחסים?
אמש הוגשה בקשה מצד הנשיא זלנסקי לנאום בזום במליאת הכנסת, אך בעקבות יציאת הכנסת לפגרה, הוצע לזלנסקי לנאום בפני הח"כים
נשיא אוקראינה וולדומיר זלנסקי | צילום: Sergei Chuzavkov, שאטרסטוק

נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי מעוניין לנאום בפני הכנסת בזום ולהציג את עמדת אוקראינה לגבי הפלישה הרוסית ישירות למחוקקים הישראלים. בכיר ישראלי אמר כי שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק הגיש אמש (רביעי) את הבקשה ליו"ר הכנסת מיקי לוי אך בשל יציאת הכנסת לפגרה, הציע היו"ר לקיים שיחת זום לח"כים במקום. כך דיווח ברק רביד בוואלה.

הבוקר התפרסם כי לשכת יו"ר הכנסת מיקי לוי לא סירבה להצעת נשיא אוקראינה וולדומיר זלנסקי לנאום במליאה. בלשכתו אומרים כי ההצעה התקבלה ולא סורבה, הוצע לזלנסקי לנאום בזום בפני הח"כים ולא במליאה היות והכנסת יוצאת מחר לפגרה.

בתוך כך, לאחר המסרים של ישראל לאוקראינה, הבוקר דווח כי לפיד לא ידע מראש על המסרים שהועברו מלשכת ראש הממשלה לכיוון אוקראינה בדרישה להימנע מגינויים לישראל. הבוקר אומרים אצל בנט בתגובה: מתרשמים שהמסר עבר, כך דווח בגל"צ.

סגנית ראש ממשלת אוקראינה, אולגה סטפנישינה התראיינה הבוקר לגל"צ בעקבות המלחמה במדינתה. בדבריה התייחסה אולגה לנזיפה של ירושלים במוסקבה ולסירוב הישראלי לתת לנשיא זלנסקי לנאום במליאה דרך הזום.

ראשית היא התייחסה למלחמה ואמרה כי "קייב היא המטרה, ושם האוקראינים עומדים מול טירוף של איש אחד. לפוטין יש נשק גרעיני, כימי וביולוגי – ואנחנו היחידים שעומדים מולו. הקהילה הבינלאומית חייבת לעזור לנו".

סגנית רה"מ מותחת ביקורת על הרוסים: "הרוסים לא אפשרו פינוי תושבים דרך המסדרונות ההוניטריים, וביצעו פשעי מלחמה. זה מוכיח שהשלב השני של המתקפה הצבאית מכוון ספציפית לאוכלוסייה אזרחית".

לאחר הפרסום שיו"ר הכנסת סרב לבקשת נשיא אוקראינה לנאום בזום למליאת הכנסת, היא אומרת כי "היו דיונים בין הצדדים, זלנסקי מאוד רצה לנאום בכנסת, ואני בטוחה שתהיה עוד הזדמנות".

על הנזיפה שיצאה מגורמים בישראל: "אלו ימי מלחמה, אני בטוחה שהמסר לא הובן נכון מצדנו. אנחנו פתוחים לכל סיוע שיביא לפתרון. ישראל ידידה של אוקראינה, אז אני בטוחה שזו הייתה אי הבנה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים