שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הנשיא פגש את פצועי ההסלמה בברזילי
סיור בעוטף
נשיא המדינה ריבלין נפגש עם ראשי מועצות אשכול, שדרות ושער הנגב בעוטף עזה: "תמו הימים בהם חמאס פותח באש וגם מחליט מתי היא תשקוט"
נשיא המדינה ראובן ריבלין בברזילי | צילום: מארק ניימן/ לע"מ

תחת מטח רקטות כבד ביקר הנשיא בבית החולים ברזילי, ניחם את בני משפחתו של עידו אביגל ז"ל וביקר את פצועי מתקפות הירי ואת החייל שנפצע בתקרית הנ״ט בה נהרג סמ"ר עומר טביב ז"ל

תחת מטח רקטות כבד לעבר אשקלון, הגיע היום (חמישי) נשיא המדינה ראובן ריבלין אל המרכז הרפואי ברזילי. את הנשיא ליוו ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, ומנהל מרכז הרפואי "ברזילי" פרופ' יניב שרר.

בביקורו בבית החולים פגש הנשיא את הפצועים מירי הרקטות שפונו אל בית החולים בימים האחרונים. "ליבנו איתכם, ואתם בידיים הטובות ביותר שיש עם צוותים שעושים כל מאמץ להשיב אתכם הביתה בריאים", אמר הנשיא לבני משפחתו של חייל צה״ל שנפגע אמש מטיל נ״ט והוסיף: "אנחנו מתפללים יחד איתכם וסומכים על הרופאים, אני בטוח שיהיו בשורות טובות במהרה".

משם המשיך לשיחה עם בני משפחתה של קשישה בת 90 שביתה ספג פגיעה ישירה והיא נאבקת בפציעה. ״היא לביאה הנלחמת למרות גילה המופלג", אמר לנשיא מנהל בית החולים ובני משפחתה סיפרו לנשיא על סומיה סנטוש, המטפלת שסעדה את אימם ונהרגה מהפגיעה הישירה.

הנשיא ישב לצד בני משפחתו של עידו אביגל ז"ל בן החמש השוהים לצד מיטת אם המשפחה שני, שנפצעה קשה מהפגיעה הקטלנית בממ"ד בו שהו.

אסף, אביו של עידו ז"ל, סיפר על הדאגה הקשה לשלום רעייתו, על הלב השבור לאחר אובדן הבן ועל הכאב הנורא. הנשיא חיבק את אסף וביקש ממנו לאזור כוחות בשעות הבלתי אפשריות הפוקדות אותו והבטיח לעמוד לצידו בכל שידרש. ״אני כאן היום לכאורה לבדי אבל האמן לי שתמיכת העם שלנו כולו, נתונה לך והמחשבות של כולנו, נתונות לך ולכאב המשפחה המופלאה שלך. האובדן של עידו בלתי נתפס והצורך להתמודד איתו לצד הדאגה המייסרת ליתר בני המשפחה, קשה כל כך. הלוואי ויכולנו להקל עלייך.״

במחלקת טיפול נמרץ של בית החולים מאושפז גם נועם בן השש, בן דודו של עידו ז"ל, שנפצע אף הוא באורח קשה. "אתה תתחזק ותגדל יקר שלי,״ הבטיח הנשיא ושוחח עם הוריו על רגעי התופת ועל הטראומה הקשה.

הנשיא ביקר בתינוקיה של בית החולים שהועברה לאזור הממוגן בימים האחרונים. היולדת עינב שהגיעה להאכיל את בנה סיפרה לנשיא על לידה בצל האזעקות הבלתי פוסקות ועל החרדה הגדולה. הנשיא אמר לעינב שכילד שנולד בירושלים המופגזת הוא מבטיח לה שגדלים לא רע בכלל, וביקש ממנה להמשיך עם החוסן ומצב הרוח המעודד שהיא משדרת. הנשיא חיזק את ידי הצוותים הרפואיים והודה להם על המקצועיות המופלאה שהם מפגינים בעבודה שהיא ממש תחת אש. "תודה לכם בשם אזרחי ישראל כולם, שימרו על עצמכם", הפציר הנשיא בצוות הרפואי.

בין הביקורים במחלקות השונות קראו לנשיא אנשי בית הקפה של בית החולים וביקשו שישב לנוח. ״אני ממש לא צריך לנוח אבל ראש העיר שלכם, הוא באמת צריך כוס קפה.״ הנשיא אסף קפה עבור ראש העיר ועבורו וישב עימו לשיחה ארוכה על מאורעות הימים האחרונים. ״ההנהגה שלך מורגשת ובוטחת,״ אמר הנשיא לראש העיר תומר גלאם. ״אתה גיבור שמנהיג עיר של גיבורים ואנחנו כולנו מצדיעים לכם,״ הוסיף הנשיא ושמע מראש העיר על העמידה האיתנה של תושבי העיר שספגו אבידות ופצועים רבים במהלך הלחימה.

את הביקור חתם הנשיא בישיבה עם הנהלת בית החולים בחמ״ל המיוחד שפועל כל ימי הלחימה האחרונים בבית החולים. לאורך כל ביקורו של הנשיא לא פסקו האזעקות והנשיא הפציר בכל באי בית החולים להשאר במרחבים הממוגנים.

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם הודה לנשיא על הביקור ואמר: ״אנחנו בעיצומה של מערכה נוספת וגם במהלכה אשקלון היא היעד האסטרטגי ביותר של ארגוני הטרור בעזה. למולם, ניצבים תושבי אשקלון שעומדים בצורה איתנה, מפגינים חוסן ומעניקים גיבוי לצבא ההגנה לישראל, לכוחות הביטחון ולממשלת ישראל לפעול כדי שנצא מהמערכה הזאת כשידינו על העליונה. אני מאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצועים ומבקש מהתושבים להמשיך ולהישמע להנחיות שהוכחו כמצילות חיים. יחד נעבור את זה״.

פרופ' יניב שרר, מנהל המרכז הרפואי ברזילי אמר בתום הביקור: ״המרכז הרפואי ברזילי מוביל ופורץ דרך, בשגרה ובחירום, ואני שמח שהנשיא היקר שלנו ראה לנכון לעמוד על כך היום מקרוב, לחזק את ידי הפצועים, לעודד את המשפחות ולהצדיע לצוותים הרפואיים המצוינים של המרכז הרפואי. הנשיא ביקר, בין היתר, במערך המיילדות של המרכז הרפואי, פגש יולדות נרגשות והתרשם עמוקות מאיכות הטיפול ביולדות ובתינוקות הרכים. כמו פעמים רבות בעבר, המרכז הרפואי ברזילי מפגין גם בסיבוב הזה חוסן, מקצועיות ואיכות, בתנאים מורכבים ובלתי פשוטים, וללא ספק הנוכחות של הנשיא מחזקת את עובדי ברזילי המסורים ומעצימה את גאוות היחידה שלנו".

לאחר סיורו במרכז הרפואי "ברזילי" באשקלון המשיך למועצה האזורית אשכול, שם פגש את ראש המועצה, גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליבשטיין וראש עיריית שדרות, אלון דוידי.

ראשי המועצות וראש העיר סיפרו לנשיא על המתח של הימים האחרונים והירי הבלתי פוסק בצילו חיים תושבי העוטף. הם הדגישו כי תושבי העוטף נכונים לעמוד בכל תקופה שתידרש אם תביא שקט בסופה וכי הם מפצירים בצה״ל ובדרג המדיני להמשיך ולהכות במחבלים ולשתק את הירי.

"אנחנו חיים בחזית, תחת אש. גם במבצע הזה אנחנו נלחמים על הבית. על גני הילדים ובתי הספר, על השבילים והשדות. מלחמה על שגרה, על החיים. בימים הכואבים האלה כולנו חשופים, ואתם חשופים במיוחד", אמר הנשיא להנהגה המקומית.

"אנו נלחמים בארגון טרור אכזרי, קיצוני ורצחני שאינו מקדיש ולו בדל מחשבה לעתידם ורווחתם של תושבי עזה וששם לו למטרה לפגוע ולהשמיד את מדינת ישראל. החמאס מטפח בסיסי טרור בבתי חולים, במסגדים, בבתי ספר, במגדלי מגורים. הוא ממשיך להשקיע את מרצו בהתחמשות צבאית, בבניין מנהרות, ובתכנון מתקפות רצחניות נגד מדינת ישראל. איננו שאננים, המערכה איננה קלה, אבל אנחנו נחושים להגיע, להכות באויב מכה קשה וחותכת".

הנשיא פנה לציבור וביקש להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף ולכוחות הביטחון: ״קיר הברזל שבנינו, יחד עם כיפת ברזל שלנו, מגנים על תושבינו מפני מבקשי רעה. אבל ההגנה הזאת איננה מלאה, והיא לא תהיה מקיפה, ללא המשמעת של אזרחי ישראל בעורף. ההישמעות להנחיות פיקוד העורף הכרחית לביצור הגנתנו ולמניעת אובדן חיים".

"בימים האחרונים שוחחתי עם מנהיגים ברחבי העולם, והבהרתי להם שאנחנו תובעים מהם תמיכה בישראל, תמיכה בזכותנו להגנה על שלום אזרחנו, ותביעה מהחמאס, לקבל אחריות על מעשיו ועל חיי התושבים. מחבלי החמאס לא העלו בדעתם את הנזק והפגיעות שיגרמו להם בעקבות הנחישות שלנו. תמו הימים בהם חמאס פותח באש וגם מחליט מתי היא תשקוט. על ארגוני הטרור להבין שכל מי שיפתח באש נגד אזרחינו יספוג את האש של כוחותינו ואנחנו נשתמש בה ככל שיידרש בנחישות ובאחריות עד אשר נבטיח את בטחון אזרחינו כולם, בכל רחבי הארץ, בלי קשר למידת הקרבה שלהם לגדר".

"לא ניתן לאף אחד להבעיר את חלקת האלוהים הזאת. זו אחריותה ומחוייבותה של מדינת ישראל בסבב הזה, וגם בימים שלאחריו״, אמר הנשיא.

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול שאירח את המפגש אמר: "זכינו לביקור מחבק ומחזק של נשיא המדינה בשיאה של מערכה קשה ותחת ירי טילים אינטנסיבי. כהרגלו, הנשיא מגיע לעמוד לצד התושבים שנתונים תחת אש כאחד האדם. זה לא מובן מאליו. אנו מעריכים זאת ומודים לו על התמיכה והאהבה העצומה. אנו עוברים ימים לא פשוטים אך נגלה אורך רוח וניתן את מלוא רוח הגבית לצה״ל להשלמת המהלך הצבאי עד להשגת היעדים, זאת בתנאי שאלה יביאו לשינוי המאזן ולא נחזור לאותה מציאות בה היינו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים