שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » הנשיא ריבלין סייר בחמ"ל הקורונה בבני ברק
ביקור נשיאותי
נשיא המדינה רובי ריבלין ביקר היום בבני ברק כשהוא מלווה בראשי הערים החרדיות • ריבלין שיבח בדבריו את התמודדות הציבור החרדי עם התחלואה הגואה
הנשיא ריבלין בסיור בבני ברק | צילום: חיים צח, לע"מ
צילום: לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום בעיר בני ברק כשהוא מלווה בראשי הערים החרדיות. הנשיא ביקר תחילה בחמ"ל הקורונה שבעיר וקיבל סקירה מפי ממונה הקורונה במגזר החרדי אלוף (במיל') רוני נומה וראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין.

לאחר מכן, קיים הנשיא פגישה עם ראשי הערים החרדיות: ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין, ראש מועצת קרית יערים יצחק רביץ, ראש עיריית ביתר עלית מאיר רובינשטיין, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, ראש מועצת רכסים דן כהן וראש מועצת עמנואל אליהו גפני (יעקב גוטרמן נעדר מהסיור בשל סיבה אישית שהצהיר מראש) – בה דנו בהמשך הצעדים במאבק בנגיף הקורונה ובהיערכות הערים לחורף.

ריבלין פתח ואמר: "בשעת משבר כזאת, אל לנו לטפול האשמות איש על רעהו. אנו, בני העם היהודי, למודי ניסיון צורב בכל מה שקשור לסטיגמות, ולהאשמות פושעות בהפצת מחלות, לא עלינו, ומה ששנוא עליך אל תעשה לחברך. לא הוויכוח ביננו מסוכן. מסוכנת ההסתה. יש סכנה של ממש, כאשר בנוסף להתמודדות עם נגיף הקורונה, הציבור החרדי צריך להתמודד יום יום עם ההתפרצות הנוראה של נגיף השנאה".

"גם כשבשורות מלאות תקווה בנוגע לחיסון מתחילות לעשות להן כנפיים, אל לנו לרפות את ידינו במאבק הבלתי מתפשר בהתפשטותו של הנגיף. עוד לא ברור מהי יעילותם של החיסונים שיפותחו, מתי יגיעו, מהן ההשפעות ארוכות הטווח של המחלה, ובאיזה קצב אפשר יהיה להתחסן. עלינו להמשיך ולתכנן את חיינו כאילו אין חיסון באופק", הוסיף ריבלין.

בדבריו התייחס הנשיא לתחלואה בציבור החרדי: "הקורונה גבתה מאתנו קורבנות רבים בנפש, והמאבק בה עד היום תובע מאתנו ויתורים קשים ביותר בניהולה התקין של שגרת חיינו. הנגיף, כפי שאנחנו יודעים, לא מבחין בין יהודים ולא-יהודים, נשים וגברים, חילונים, דתיים או חרדים. ויחד עם זאת, ישנן קבוצות באוכלוסייה שאורחות חייהן הופכים אותן לפגיעות יותר. מטבע הדברים, משפחות ברוכות ילדים עלולות להיות רגישות יותר להדבקה; מי שמתכנסים מספר פעמים ביום לתפילה, וללימוד תורה בחברותא, רגישים יותר להדבקה. זה טבעי, ולצערנו החברה החרדית שילמה ומשלמת על כך מחיר כבד, בחיי אדם".

הנשיא המשיך ואמר כי "אחת המסקנות הבהירות ביותר מהמאבק בנגיף עד כה היא הצורך להרחיב את הסמכויות שלכם, ראשי הרשויות המקומיות. אתם, שמכירים מקרוב את הקהילות שהפקידו בידיכם את ניהול הקריות והערים, את היומיום שממנו מורכבים "החיים עצמם", אתם המנהיגים הנכונים לעת הזאת".

בהקשר זה ציין הנשיא לטובה את יוזמת השר דרעי, לבחון את האפשרות להרחיב את הסמכויות הניתנות ל"אשכולות", להתארגנויות אזוריות של רשויות מקומיות – שחולקות מרחב גיאוגרפי, גם אם אופיין הסוציו-אקונומי, הדתי והחברתי – שונה מאוד.

"לא פעם, במהלך המשבר הזה, ראינו איך בעיות גדולות זקוקות לפתרונות מקומיים. הקרע שמאיים להתרחב בין החברה החרדית לציבור הכללי, בין ערבים ליהודים ובין חילונים לדתיים, זקוק לפתרון. לפעמים הפתרון הוא פשוט מקומי – פתרון שמפגיש את האנשים בשטח. פתרון שמעלה על נס את נקודות החוזק – ואת הצרכים של כל קבוצה. פתרון שבוחן כיצד ניתן לקדם צמיחה, לשפר את איכות החיים של כולנו, מתוך ערכים של שותפות ושכנות טובה. חכמינו הנחילו לנו את האמרה הידועה, "כל ישראל ערבים זה בזה", מטבע לשון שהוא איננו ציווי, אלא תיאור של ייעודנו המשותף," חתם הנשיא ואיחל הצלחה בהמשך המלאכה המרובה.

ראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין, שאירח את הנשיא ואת ראשי הערים שהגיעו מכל הארץ אמר בביקור, כי "כראש עיריית בני ברק, העיר המנוסה ביותר במאבק נגד הקורונה, הנגיף מטריד אותי אבל מטריד עוד יותר – השסע החברתי העמוק בין המגזרים בשנה האחרונה. ביקור הנשיא היום מחדד את הרצון העז שלנו, של תושבי העיר בני ברק ושל כלל הערים החרדיות לאחדות. העיר בני ברק מאמינה בבניית גשרים ולא בבניית חומות. כל אדם יודע את אמרת חכמינו כי 'בית המקדש השני חרב בגלל שנאת חינם' – אך אנו רחוקים מלהפיק את הלקח ממנו. החוסן הלאומי שלנו טמון אך ורק באחדות שלנו ובאהבת חינם. כולנו יחד עם אחד, ורק יחד נבנה כאן אומה לתפארת, נצלח אתגרים וננצח בעזרת השם, גם הפעם".

הנשיא ריבלין בסיור בבני ברק | צילום: חיים צח, לע"מ
הנשיא ריבלין בסיור בבני ברק | צילום: חיים צח, לע"מ
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים