שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הנשיא ריבלין התלווה לאנשי שב"כ כשהוא מחופש
הותר לפרסום
היום יושבע לנשיאות הנשיא הנבחר יצחק (בוז'י) הרצוג בכנסת, הנשיא היוצא ריבלין הותיר לו מכתב אישי על שולחנו "קצת מקנא בו, הוא יבין איזו זכות נפלה בחלקו"
הנשיא ריבלין מחופש מלווה באנשי שב"כ | צילום: תקשורת שב"כ

הנשיא היוצא ראובן (רובי) ריבלין יעזוב את בית הנשיא, בתום קדנציה בת שבע שנים, כשהיום יושבע לתפקיד הנשיא, יצחק הרצוג שנבחר לתפקיד. בצל העזיבה של ריבלין, הותר הבוקר לפרסום ע"י השב"כ, כי הנשיא ראובן ריבלין, בתקופת כהונתו, התלווה ליחידת המבצעים של שירות הביטחון הכללי בשטח, כשהוא מחופש לאדם אחר. בכך יכול היה להסתובב בין אזרחים, באנונימיות.

בהודעת השב"כ נכתב: "ביום סיום כהונתך כנשיאה העשירי של מדינת ישראל, ראובן (רובי) ריבלין, ניתן כעת לספר כי זכינו לארח את כבוד הנשיא באחת מפעולות השטח של אנשי יחידת המבצעים של השב"כ, באמצעות שינוי חזותו של הנשיא, אפשרנו לנשיא המדינה להסתובב ברחבי ישראל באופן אנונימי (כמונו), מבלי שאיש זיהה אותו והבחין כי מדובר בנשיא המדינה.

"למשך כמה שעות, נהנה הנשיא מאלמוניות מוחלטת לצד אנשי המבצעים של השב"כ, אשר מתורגלים היטב בעבודה חשאית כ"מגן ולא יראה". בשם עובדות ועובדי שירות הביטחון הכללי- תודה לך כבוד הנשיא על שנים של עשיה משמעותית למען מדינת ישראל. היית לנו נשיא למופת".

ריבלין הגיב לפרסום: "תודה לכם יקיריי ויקירותיי בשב״כ שלנו על המחווה המקסימה הזו", והוסיף בהומור: "אני ויכולות ההטמעות שלי בשטח, עומדים לרשותכם מתי שרק תקראו לי".

הנשיא הנבחר בוז'י הרצוג יושבע היום לתפקידו. הנשיא היוצא ריבלין הותיר לו מכתב אישי על שולחנו, את המכתב פתח ריבלין בוידוי כי הוא "קצת מקנא" בו בשעה זו. "בעוד זמן קצר תגלה, איזו זכות אדירה נפלה בחלקך", כתב ריבלין.

"בשבע השנים הבאות אתה תפגוש את אזרחיות ואזרחי מדינת ישראל. אומר לך כבר עכשיו, אתה תרצה לחבק אותם, את כולם. תרצה לבכות איתם ולצחוק איתם. תתרגש איתם. אתה תגלה פתאום, אני בטוח שאתה מרגיש שאתה כבר יודע אחרי שנים של עשייה ציבורית, אבל האמן לי – אינך יודע עדיין באמת – איזו מדינה נהדרת יש לנו ואיזה אנשים נפלאים חיים בנינו. והם, כולם, ייכנסו לך אל תוך הלב ולא יצאו ממנו אף פעם".

המכתב של ריבלין

ריבלין הוסיף במכתבו: "לעולם. בין השבטים, בצל המחלוקות והשסעים, תמצא אנשים אמיצים שלא מדברים על ה"יחד", הם פשוט חיים אותו. יום יום ושעה שעה. בבתים שלהם, במקומות העבודה שלהם, בחזון שלהם, בחלומות, במשפחה. חילוניים עם חרדים, ימנים עם שמאלנים, יהודים וערבים, ותיקים ועולים, דתיים ומסורתיים, צעירים וזקנים. בני כל הדתות, המגזרים והעדות. כולם, ישראלים וישראליות. יפים, מאירי עיניים ורחבי לב. ואיזה לב יש להם, חבל על הזמן".

"פעמים אינסוף, יגאה ליבך מגאווה. כל כך הרבה סיבות לגאווה יש לנשיא במדינה הזאת. גם אז, מתוך שמחת ההתרגשות, לא תוכל לעצום עין. ההתרגשות מול היבול המתפקע בשדות, מהפיתוח, מההמצאה המדעית, מההתקדמות ברפואה, במחקר, בספורט", המשיך ריבלין להשתפך.

את מכתבו חתם ריבלין: "יקירי. תופתע. תתאהב. תתגאה. תיקח ללב. תנסה לעשות הכול כדי שיהיה להם יותר טוב, יותר קל. תפעל למענם ללא הרף, ובאהבה. הרבה פעמים, בנסיעות, במפגשים, חשבתי לעצמי, שהתואר "האזרח מספר אחת" נולד פשוט מפני שזהו העם מספר אחד. היום, אני בטוח. לחייך אדוני הנשיא, לחיי העם הזה. יחי נשיא מדינת ישראל ה-11 . תחי מדינת ישראל. שלך תמיד".

לחייך אדוני הנשיא,

לחיי העם הזה.

יחי נשיא מדינת ישראל ה-11.

תחי מדינת ישראל.

שלך תמיד,

רובי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים