שיתוף
תגובות
צרכנות » הנשים שהפכו את המשבר בעסק למקפצה
קורונה
הכלכלה הישראלית התקשתה להתמודד עם השלכות הקורונה ומי שסבלו בעיקר היו בעלי העסקים הקטנים, אך גם מתוך הקושי, ישנם בעלי עסקים שהצליחו למצוא את הדרך הנכונה להתמודד עם התקופה ואפילו לנצל אותה כדי לפתח את העסק
חנות בגדים | צילום: Shimon Bar, שאטרסטוק

הקורונה הייתה מכה אנושה לעסקים הקטנים ובציבור החרדי ניתן למנות לא מעט עסקים כמו מכירות ביתיות וחנויות בוטיק שספגו פגיעה חמורה. בשבועות הקרובים כשעם הרבה סיעתא דישמיא נראה כי מתחילים לחזור לשגרה, בעלות העסקים מקוות להתאושש, סופרות את הנזקים ומנסות לראות אילו יתרונות היו לקורונה והאם אפשר לקחת אותם גם הלאה לימים שאחרי.

"היו לי מלאים שהכנתי לתקופה של לפני פסח וזה היה דיי מביך כי אנחנו קונים את המלאי בחו"ל וצריך לשלם עליו במזומן ובצורה ישירה, זה לא שאפשר לשלם בהקפה, צריך לכסות את זה מאנשהו", מספרת חני, הבעלים של חנות התכשיטים 'גולדסטיל'.

כדי שלא לצאת בהפסדים כבדים מדי החליטה חני על אסטרטגיה שיווקית: שיתופי פעולה. "התחלנו לחשוב על שיתופי פעולה כדי לחסוך כסף. התחלנו בשיתוף פעולה עם חברה שמכרה מוצר אחר וכל מי שקנה את המוצר, קיבל שובר לקניה אצלנו. בנוסף יצרנו שיתופי פעולה עם אנשים שמחזיקים חברות גדולות ו-וועדי עובדים שחיפשו לתת כרטיסי מתנה לחג. כך שכל מי שבדרך כלל נותן מתנות של כרטיסים לרשתות הגדולות או לקניונים וחיפש מתנה שונה ואישית, אנחנו נתנו את האפשרות".

למרות הקושי והבלגן שנוצר, חני, כמו לא מעט בעלי חנויות, החליטה שלא להתייאש. את תקופת הקורונה היא לקחה דווקא למקום חיובי של עשיה ופיתוח עסקי ומצאה גם את היתרון במצב: "השקט שנוצר גם אצלנו וגם אצל אנשים שעובדים איתנו עזר לנו מאוד. רצינו לפתח את אתר האינטרנט שלנו וכל מי שעבד איתנו, מתכנתים, פרסומאים ועוד הצליחו לתקתק הכל במהירות. עבודה של שדרוג האתר שחשבנו שתיקח כמה חודשים לקחה כמה שבועות בודדים".

ומה בנוגע לעתיד? נראה כי יש לא מעט עסקים שהצליחו למצוא את הדרך לתפקד לאורך התקופה הקשה, יחזרו לעבוד בצורה הרגילה אך לא יוותרו גם על היתרונות שהעניקה להם הקורונה: "אני לא רוצה לבטל את ההישגים שהתקופה הזו הביאה לנו", אומרת חני, "שמחה שהצלחתי לעלות על גל נוסף ולהישאר עליו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים