שיתוף
תגובות
טבע » הנשר שניצל מהרעלה – התנגש בכבל חשמל ונפצע
ביש מזל
נשר שחייו ניצלו לפני מספר שנים לאחר שהורעל, התחשמל היום מקו מתח עליון בכרמן. הנשר פונה לביה"ח לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי במצב קשה
הנשר שהורעל והתחשמל | צילום: יניב כהן רשות הטבע והגנים

נשר שניצל בהרעלה בגולן ב-10/5/2019 בזכות המשדר וזריקת האטרופין, שפקח רשות הטבע והגנים הזריק לו, התרסק הבוקר על קו מתח עליון בכרמל. הנשר פונה לביה"ח לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי במצב קשה בניסיון להצילו.

ברשות הטבע והגנים מעדכנים כי "זהו הנשר ה-4 אשר מתנגש בקן מתח עליון בכרמל מאז תחילת שנת 2020. איתור הפגיעה בנשר התאפשרה רק בזכות המשדר שהורכב עליו וסיפק התראה בזמן אמת".

אותו נשר מספרים ברט"ג, הציל לפני תקופה את חייו של עגל יתום. המשדר של הנשר שלח התרעת "נחיתה שלא על מצוק". דהיינו, אפשר שירד לאכול שלא במקום בו האוכל בטוח ונקי מרעלים או תרופות, דבר המחייב בדיקה מיידית. אסף מירוז, שגר בסמוך יצא לבדוק ומצא אותו עומד על עמוד מתח עליון.

מאוחר יותר יצא למקום יגאל מילר אחראי גרעין רבייה ברשות הטבע והגנים ומצא מדוע הנשר נחת שם, קרוב לעמוד עמד עגל יתום ליד אימו שמתה במרעה. כנראה המוות היה כבר לפני יום-יומיים. יגאל הזעיק את הבוקר וכך ניצל העגל.

מהרט"ג נמסר כי "היום לצערנו קיבלנו דיווח מהמשדר למערכת התראת הנשרים על כך ש-T72 התרסק הבוקר על קו מתח עליון בכרמל". כאמור, הוא פונה לקבלת טיפול רפואי

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים