שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הסאנט אישר את הליך הדחת טראמפ
היסטוריה בארה"ב
ברוב של 56 סנאטורים, בהם שישה סנאטורים רפובליקנים, אישר הסנאט את המשך קיום המשפט. דיווח: טראמפ זעם על תפקוד צוות ההגנה שלו במהלך ההליך
דונלד טראמפ | צילום: Michael Candelori, שאטרסטוק

בסנאט האמריקני נפתח אמש (שלישי) משפט ההדחה השני נגד נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ. הדיון הראשון, שהסתיים הלילה, עסק בשאלה העקרונית האם ניתן מבחינה חוקתית להדיח נשיא שכבר אינו מכהן. חברי הסנאט אישרו כי הדיון חוקתי ושניתן להמשיך בהליך. כלל הסנאטורים הדמוקרטים הצביעו בעד, ואליהם הצטרפו שישה רפובליקנים.

לפי דיווח ב-CNN, טראמפ לא היה מרוצה מתפקודו של צוות ההגנה שלו במהלך ההליך, ובמיוחד מדברי הפתיחה שנשא עורך דינו, ברוס קסטור. שני גורמים המעורים בנושא ציינו שהנשיא לשעבר זעם על קסטור ועל טיעוניו בעת שצפה במשפט בטלוויזיה. צוות ההגנה הנוכחי של טראמפ גויס לפני קצת יותר משבוע, לאחר שהקודם התפטר.

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הסנאטור צ'אק שומר, אמר במסיבת עיתונאים שערך לפני פתיחת המשפט כי בכוונתם להציג ראיות חדשות במשפט שירשיעו את הנשיא. "הסנאט אחראי כעת לגרום לטראמפ לקבל את האחריות על המעשים שלו", אמר שומר. "כשהאישומים הם כאלה חמורים, אי אפשר לטאטא אותם מתחת לשטיח. זה לא יוביל לאחדות".

צ'ק שומר | צילום: lev radin, שאטרבטוק

חבר בית הנבחרים מטעם המפלגה הדמוקרטית, ג'יימי רסקין, שהגיש את התביעה נגד טראמפ ומרכז אותה, פתח את ההליך ואמר: "לא תשמעו הרצאות ממושכות ממני, כי המקרה שלנו מבוסס על עובדות". בנוסף, הוא הזהיר כי "האירוע בינואר היה הסיוט של האבות המייסדים. המרד יכול לספק תצוגה מקדימה של עתידה של אמריקה אם דונלד טראמפ לא יישא באחריות".

בהמשך עלה לדוכן סנגורו של טראמפ, ברוס קסטור. הוא הדגיש שחברי צוות ההגנה של טראמפ גינו את האלימות בקפיטול, וכי הם מאמינים שיש להעמיד לדין את כל המעורבים בהתפרעויות". דייוויד שוהן, חבר נוסף בצוות המשפטי של טראמפ ויהודי שומר מצוות, האשים את הדמוקרטים בניצול לרעה של סמכות ההדחה כדי להשיג יתרון פוליטי.

עדיין לא ברור כמה זמן יימשך המשפט, אולם בשתי המפלגות לא הסתירו את רצונם כי הוא יהיה קצר יותר ממשפט ההדחה בשנה שעברה שנמשך שלושה שבועות. הדמוקרטים מעוניינים לשוב במהירות לאישור המינויים של ממשל ביידן ולהעברת תוכנית הסיוע הממשלתית מול מגיפת הקורונה, בעוד הרפובליקנים רוצים לשים את הפרשה מאחוריהם ולא לשים דגש על המחלוקות הפנימיות במפלגה סביב תפקודו של הנשיא לשעבר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים