שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "הסגר ארוך, צריכים למצוא איך לצאת ממנו"
הפרויקטור מודה
קיש: "ללא הסגר היו יותר מ-20 אלף מאומתים ביום, המוטציה הבריטית הפתיעה". בכירה במטה הפרויקטור: "ללא הסגר היינו רואים מאות מתים מדי יום"
מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש | צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

פרויקטור הקורונה פרופסור נחמן אש אמר הבוקר (ראשון) כי "הסגר ארוך מדי ואנחנו צריכים למצוא את הדרך לצאת ממנו". בראיון ל'רשת ב' ציין כי "אנחנו מאוד רוצים לפתוח את מערכת החינוך. בלי סגר התחלואה הייתה קופצת בהרבה יותר. אבל אני מסכים שהסגר ארוך מדי וצריך למצוא איך יוצאים ממנו".

"כדי להגיע לחסינות עדר צריך להגיע לחיסון של 80% מהאוכלוסייה ולא נוכל לעשות זאת בלי לחסן ילדים", הוסיף אש. "זה תלוי בתוצאות המחקר של פייזר. כדי לפתוח את מערכת החינוך אנחנו חושבים על קפסולות קטנות יותר של עד 10 ילדים".

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר כי "אין ספק שהירידה המשמעותית בתחלואה ובאחוז המאומתים שראינו בסגרים האחרונים לא מתרחשת בסגר הזה". קיש אמר בריאיון ל'רדיו 103' כי "חד משמעית צריך להאריך לפחות בשבוע עד שבאמת נתחיל לראות ירידה בתחלואה הקשה בבתי החולים".

"כולם אומרים 'זה פייק סגר, הוא לא אפקטיבי ולא עושה דבר'", תיאר. "התחלנו עם מקדם הדבקה של 1.25 וירד ל-0.9. אם היינו נשארים על אותה רמת הדבקה, ואין ספק שהירידה משויכת לסגר, היינו מגיעים למעל 20 אלף מאומתים ביום ויותר מ-2,000 חולים קשים בבתי החולים".

"אני לא יודע להגיד איפה נהיה בעוד שבוע, אנחנו מקבלים החלטות בהתאם לרמת התחלואה הנוכחית. הופתענו מהאגרסיביות של הווריאנט הבריטי, כל העולם הופתע למעשה, ואנחנו נותנים לו כרגע מענה, ולכן אני נזהר לא להתנבא במחלה הזאת. אי אפשר להתעלם מזה ששלושה מיליון חוסנו מתוך כ-1.7 מיליון שקיבלו את המנה השנייה, שברובם באוכלוסיית סיכון".

ד"ר אורלי גרינפלד, המנהלת הרפואית של מטה הפרויקטור למאבק בנגיף הקורונה, אמרה בריאיון ל'ווינט' בהתייחסה לצורך להאריך את החמרת ההגבלות על הציבור בכמה ימים נוספים כי "אם לא היה את הסגר – היינו רואים פה עלייה מטורפת בהדבקה עם מאות מתים ביום". נכון להבוקר, מקדם ההדבקה (R) במגזר הכללי עלה ל-0.99, בחברה הערבית עלה ל-0.89 ובחברה החרדית ירד ל-0.87.

"מספר החולים קשה נשאר סטטי כבר שבוע. אנחנו מבינים שבגלל הוורייאנט הבריטי שמאוד מדבק זה מאוד מקשה על הירידה בתחלואה למרות הסגר", אמרה ד"ר גרינפלד. "אנחנו צריכים להבין שהסגר עובד, אמנם לא בצורה שהיינו רוצים, אבל הוא עובד. יש אפילו ירידה איטית בתחלואה, אבל היא עדיין קשה. אנחנו מצפים שיהיה יותר טוב אם נמשיך את הסגר בעוד שבוע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים