שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הסגר יוארך עד ליום ראשון בשעה 7:00 בבוקר
הממשלה אישרה
בראשון בבוקר תוסר מגבלת ה-1000 מטר, יבוטל איסור שהייה בבית של אדם אחר, תוחזר עבודה ללא קבלת קהל, טיפולים 1 על 1 וטייק-אווי, החינוך יפתח בהמשך
אכיפת הסגר | צילום: דוברות המשטרה

הממשלה אישרה את הארכת הסגר עד ליום ראשון בשעה 7:00 בבוקר . על פי החלטת הממשלה, בראשון בבוקר תוסר מגבלת ה-1000 מטר, יבוטל איסור שהייה בבית של אדם אחר, תוחזר עבודה ללא קבלת קהל, טיפולים 1 על 1 וטייק-אווי, יפתחו צימרים למשפחות. החינוך יפתח במתווה שיקבע, אך אין עדיין מועד סופי. ביום ראשון תתקיים ישיבה על מתווה לפתיחת המסחר.

בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר כי הממשלה אישרה את הארכת הסגר במתכונתו הנוכחית עד ליום ראשון, 7.2.21, בשעה 07:00 בבוקר. כמו כן אישרה הממשלה את הצעת ראש הממשלה ושר הבריאות להקלה הדרגתית שתחל ביום ראשון, ה-7.2.21, בשעה 7:00:

  1. ביטול הגבלות התנועה (ביטול מגבלת ה-1000 מטר מהבית).
  2. פתיחת שמורות טבע וגנים לאומיים, אתרים, שימור אתרים ורשות עתיקות באוויר הפתוח.
  3. מקומות עבודה ללא קהל בתו.
  4. החזרת שירותים 1:1.
  5. יתאפשר טייק אווי.
  • בנוסף, תתאפשר פתיחת הצימרים למשפחות גרעיניות.
  • בעניין החינוך לגיל הרך – יסוכם בנפרד בין משרדי החינוך והבריאות.
  • ישיבת ממשלה נוספת לדיון בהמשך תכנית היציאה תתקיים ביום ראשון הקרוב, ה-7.2.21.

מלשכת רה"מ החליפי נמסר כי כפי שדרשו גנץ ושרי כחול לבן כבר בתחילת השבוע- מתווה היציאה מהסגר יוצא לדרך, ביום ראשון הקרוב יתקיים דיון בממשלה בנושא פתיחת המסחר.

לפי הסיכום החל מיום א' הקרוב בבוקר:

  • תבוטל מגבלת המרחק.
  • שירותים 1 על 1.
  • מקומות עבודה ללא קהל.
  • מערכת החינוך בהתאם למתווה שיסוכם.
  • ללא קבלת קהל.
  • פתיחת שמורות הטבע.
  • טייק אוואי.
  • צימרים למשפחות גרעיניות.
  • בנושא פתיחת החינוך- יסוכם ויאושר במשאל טלפוני.
    במהלך יום ראשון תתקיים ישיבה שתעסוק במתווה לפתיח

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "טוב שהממשלה קיבלה את המלצות משרד הבריאות והמלצתי, עם שינויים קלים בלבד. הסגר יימשך עד יום ראשון בבוקר. אני מבקש מהציבור לשמור על ההנחיות בקפדנות יתרה וללכת להתחסן. החיסונים עובדים. ככל שיותר אנשים יתחסנו ובדגש על גילאי 50 ומעלה – נוכל לפתוח את הכלכלה בהדרגתיות, זהירות ואחריות".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין: "אני שמח שהשכל הישר ניצח. בריאות הציבור היא מעל לכל ויכוח פוליטי. אסור לנו לשחק בחיי אדם. אני קורא לכל אחת ואחד – גם בפתיחה ההדרגתית מיום ראשון – תקפידו על ההנחיות".

שר הביטחון בני גנץ בסיום ישיבת הממשלה: "נאמרו פה דברים חמורים- כחול לבן מעולם לא עצרה סגר כשהיה צריך, פעלה ותפעל באחריות. לא סיכנתי חיי אדם- זו אמירה מופקרת ושקרית. עשרות שנים הגנתי על חיי אדם וכך אמשיך לעשות. הממשלה הזו היא פריטטית, ככה היא קמה וככה היא תפעל עד לסיומה, גם אם זה לא נוח לך. המוסמך לפרש את החוק הוא היועץ המשפטי לממשלה, כך היה וכך יהיה.

הפארסה הגיעה לשיאה מוקדם יותר כשהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פסל החלטה על הארכת הסגר עד ראשון בחצות, שהוביל ראש הממשלה נתניהו. ההצעה התקבלה אמנם ברוב מספרי, אך מנדלבליט קבע כי מהלך ההצבעה, שנוגד את עקרון הפריטטיות (שוויוניות), אינו חוקי. "חוק היסוד מחייב וקובע שוויון בין הגושים", אמר. נתניהו השיב לו: "אתה לא נבחרת", והעיר לגנץ: "המתים על הידיים שלך". האחרון לא נותר חייב ואמר שכל חייו הגן על מדינת ישראל וגם עכשיו. בהמשך הופסקה הישיבה למשך כשעה, ובהפסקה הושגה הסכמה בין השרים אדלשטיין ופרקש הכהן.

במקביל התפתח עימות בין השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה לאנשי הייעוץ המשפטי. אוחנה תקף את מנדבליט: "תחזור למקום הטבעי שלך, דע את מקומך". המשנה ליועץ המשפטי רז נזרי אמר: "אנחנו בייעוץ המשפטי לממשלה עושים את תפקידנו לילה ויום. הסיטואציה היא סיטואציה בעייתית, אני בעד משילות אבל יש פה מצב כאוטי. יש כאן חוק יסוד, החוק קבע הסדר ייחודי ולא פשוט".

במהלך הדיון נרשמו עימותים בין נתניהו לגנץ, שלפי הדיווחים אף הגיעו לצעקות רמות. גנץ תקף את נתניהו על דחיית הישיבה וטען: "זה מרגיש כמו פיליבסטר, יש כאן מריחה. קודם רציתם לדחות את הדיון ועכשיו את היציאה מהסגר". ראש הממשלה תקף בחזרה וטען: "הישיבה התעכבה כי קודם כל אתה רצית לקחת את הקנסות קודם כל לכנסת".

בתוך כך, הממשלה אישרה הארכת חובת בידוד לשבים לארץ מכל מדינות העולם במלוניות מטעם המדינה ב-14 ימים נוספים עד ליום ראשון, ה-21.2.21. משך הבידוד הינו 14 ימים ללא בדיקת קורונה או 10 ימים למבצעים שתי בדיקות קורונה ושתיהן שליליות, בהתאם לנוהל הקיים. בקשות חריגות תיבחנה באופן פרטני מול ועדה של משרד הבריאות בנתב״ג, כאשר בעלי תעודת מתחסן – אינם מחויבים בבידוד, בהתאם לנוהל משרד הבריאות.

לאור בקשות רבות לטיסות לארצות הברית ובחזרה ממנה, שהועלו לוועדת החריגים מטעמים הומניטאריים ובשל הקשיים, העומדים בפני נוסעים בטיסות קונקשן מארה״ב לישראל דרך אירופה, נבחנת האפשרות לקיום טיסות הומניטאריות בין ישראל לארה״ב, וזאת לאזרחי ישראל שיאושרו בוועדת החריגים. עם קבלת ההחלטה בנושא תימסר הודעה בהתאם.

כזכור, הממשלה אישרה את העלאת גובה הקנסות למפרי תקנות הקורונה. לפי המתווה שאושר, הפעלת עסק או מקום הפתוח לציבור שהפעלתו אסורה ייקנס באופן הבא: מקום ששטחו עד 100 מטרים – קנס של 5,000 ש"ח, מקום ששטחו בין 100 ל-500 מטרים – קנס של 7,500 ש"ח, מקום ששטחו מעל 500 מטרים – קנס של 10,000 ש"ח.

בנוגע לקיום אירוע אסור או אירוע מוגבל עם מספר משתתפים גבוה מהמותר: בשטח פתוח – קנס של 5,000 ש"ח, בשטח סגור – קנס של 10,000 ש"ח.

כמו כן, הוחלט על העלאת הקנסות בנוגע להפעלת מוסד המקיים פעילות חינוך בניגוד לתקנות: מוסד שמספר התלמידים בו עד 35 – קנס של 5,000 ש"ח, מוסד שמספר התלמידים השוהים בו עולה על 35 – קנס של 10,000 ש"ח. התקנות ייכנסו לתוקף בתוך 24 שעות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים