שיתוף
תגובות
חדשות » כתישה אווירית כבדה על קייב. "פתחו את שערי הגיהנום"
כותשים את קייב
השיחה בין בנט לפוטין ארכה שעה וחצי. במערב מדווחים כי הרוסייים מתוסכלים מהדשדוש, והחלו לכתוש את קייב מהאוויר. מנגד, אור קטן בקצה מנהרת השיחות
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: ID1974, שאטרסטוק

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. כך הודיע הקרמלין, שהוסיף כי השיחה, בוצעה לבקשת ראש הממשלה בנט.

ראש הממשלה בנט סיפר לנשיא הרוסי על המגעים שקיים עם מנהיגים של כמה מדינות בעולם בנושא המלחמה באוקראינה. השניים סיכמו להמשיך בדיאלוג ביניהם.

לפי גורם מדיני בישראל, שני המנהיגים שוחחו במשך כשעה וחצי על המאמצים להפסקת האש בין רוסיה לאוקראינה וכן על הסיוע ההומניטרי של ישראל לאזור.

הלחימה באוקראינה בשלבי דשדוש, מסתמן כי השיחות בין הצדדים מתחילות להניב תוצאות, ובאוקראינה מנסים לנבא באופטימיות זהירה כי פריצת הדרך לתחילת הדיפלומטיה וסיום הלחימה- ממש על הסף.

כלי תקשורת במערב דיווחו בשעות האחרונות כי כוחות הטנקים והארטילריה הרוסיים שתקועים כבר כמעט שבועיים בפרפרי קייב הצפוניים, פשוט תקועים, ולא מצליחים להתקדם.

בתוך כך, ראש המשמר הלאומי ברוסיה ומקורב לנשיא פוטין, ויקטור זלוטוב, הודה לראשונה בפומבי שהמבצע באוקראינה לא מתקדם בקצב שרוסיה ציפתה – עם זאת הוא לא מאבד תקווה, למרות התחושה כי רוחות המלחמה הולכות ושוכחות. "אנו צועדים לעבר המטרה שלנו צעד אחר צעד וננצח" אמר הבכיר הרוסי.

אחרי שפורסם כי רוסיה פנתה לידידתה סין בבקשה לסיוע צבאי, הקרמלין כהרגלו הכחיש.

"יש לנו מספיק משאבים לפעילות הצבאית באוקראינה", מסר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב.

הוא הוסיף כי מוסקבה שמה לב להערות של ארה"ב והאיחוד האירופי על כך שפוטין "לא שמח" עם התוצאות של "המבצע המיוחד באוקראינה", והדגיש שתוכנית המבצע מלכתחילה הייתה להימנע מפגיעה באזרחים ככל האפשר.

לדבריו, "כבר בתחילת המבצע פוטין ביקש ממשרד ההגנה להימנע מהסתערות על מרכזי אוכלוסייה גדולים".

הנציג האוקראיני העריך היום (שני) שצפויות תוצאות של ממש כבר בימים הקרובים, במסגרת השיחות להפסקת הלחימה, זאת לאחר שגם ברוסיה העריכו כי השיחות מתקדמות בכיוון חיובי.

למרות זאת, הלחימה נמשכת במוקדים רבים, וארגון הצלב האדום העריך כי העיר מריופול הנצורה, שרשמה כבר יותר מ-2,200 קורבנות, עומדת בפני "התרחיש הגרוע ביותר"

יותר מ-2.5 מיליון פליטים נאלצו לעזוב את בתיהם כתוצאה מהקרבות, כך על פי המודיעין הבריטי, שמציין כי ההפגזות וההתקפות האוויריות של רוסיה הן "חסרות אבחנה וגורמות להרס רב".

דובר הקרמלין טען מנגד כי הצבא הרוסי נמנע מלפגוע באוכלוסייה אזרחית וכי "כבר בתחילת המבצע פוטין ביקש ממשרד ההגנה להימנע מהסתערות על מרכזי אוכלוסייה גדולים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים