שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הסוף לחובת המסכות בחללים סגורים
מהיום
למעט במקרים הבאים: אורחים ועובדים לא מחוסנים ולא מחלימים במוסדות רווחה ובמוסדות בריאות לאשפוז ממושך ומוסדות לקשישים. מבודדים בדרך בידוד. השוהים בטיסה
תגיות:
מסכה | צילום: Danilina Olga, שאטרסטוק

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, חתם על תיקון בצו בריאות העם שמבטל את החובה לעטות מסכה החל מיום ג׳ ה-15/06/21 , למעט במקרים הבאים: אורחים ועובדים לא מחוסנים ולא מחלימים במוסדות רווחה ובמוסדות בריאות לאשפוז ממושך ומוסדות לקשישים בשל היותם במצב סיכון גבוה לחלות. מבודדים שנמצאים בדרך למקום הבידוד. השוהים בטיסה. בנוסף, הנחיות המפורטות למוסדות הבריאות יופצו בחוזר של משרד הבריאות על מנת לפרט היכן ועל מי לעטות מסכות במגע עם חולים.

ממשרד החינוך נמסר כי לאור ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, החל ממחר (ג') תלמידים, עובדי ההוראה וצוותי חינוך יהיו פטורים מעטיית מסיכה במבנים סגורים ובכלל זה בכיתות הלימוד ובחדרי המורים.

שר הבריאות ניצן הורוביץ' אמר בטקס חילופי השרים "הזכות לבריאות היא החובה המוסרית שלנו, להבטיח שירותי בריאות איכותיים ושוויוניים. במובן הזה אין הבדל אם אתה חרדי מבני ברק, אשה מתל אביב, ערבי מסכנין או גמלאית מבאר שבע. יש רק הגדרה אחת – בני אדם. אני כאן גם כדי להבטיח שאף שיקול זר לא יחדור למרחב הזה. לא אאפשר לבעלי אינטרס וגורמים משחיתים לפגוע במקצועיות ובמוסריות של משרד הבריאות".

עוד הוסיף הורוביץ: "משבר הקורונה היה שעתה היפה של הבריאות הציבורית הישראלית. מערכת הבריאות שהוקמה על פי עקרונות סוציאל-דמוקרטיים של מדינת הרווחה – היא זו שניצחה את הקורנה. ולא אף אדם כזה או אחר. נשמור ונחזק אותה במשאבים ראויים. אפעל יחד אתכם כדי שמשרד הבריאות יהיה חוד החנית של זכויות אדם ואזרח. כדי לצמצם את הפער הבלתי נסבל בין מרכז ופריפריה, ושכל אדם יקבל יחס מקצועי ושיוויוני".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים