שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » "הסיאוב לא עומד להסתיים – ייקח עוד שנים"
יואב יצחק
העיתונאי שהיה הראשון לחשוף את העובדה כי היועמ"ש סחיט מול פרקליט המדינה לשעבר ניצן מגיב בראיון ל'בחזית': "לא יקרה כלום עם השחיתות במערכת המשפטית"
אביחי מנדלבליט | צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

ככל שעוברים הימים, נראה כי על הכתבים הפוליטיים מוטל גם לרכוש מיומנויות וקשרים גם במערכת המשפטית, מאחר וזו, כך נראה, שולטת דה-פקטו במסדרונות בית הנבחרים הישראלי. השבוע היה זה תורו של עמית סגל, שחשף הקלטות במהלכן נשמע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כשהוא תוקף את פרקליט המדינה דאז שי ניצן ורומז כי הוא עשוי לסחוט אותו.

ההקלטה, שמקורה בשיחה שניהל מנדלבליט עם יו"ר לשכת עורכי הדין שאז, אפי נווה, ואשר פורסמה בהסכמתו של נווה ובהתאם לחוק, הובילה לסערה תקשורתית.

לא חלף זמן רב והעיתונאי יואב יצחק חשף כי בחלק נוסף בהקלטה שנחשפה, שלא פורסם, נשמע מנדלבליט מתייחס לפרשות נתניהו בזלזול. מאוחר יותר, אישר גם עמית סגל את הדברים כשאמר כי "בהקלטות השיחה של מנדלבליט עם נווה על הסחיטה היו גם מילים שנסובו על תיקי נתניהו".

יצחק, המו"ל של אתר 'ניוז 1', נחשב מהעיתונאים החוקרים הוותיקים והוא מצדד רבות בנתניהו. לא פעם הוא חשף תחקירים שתויגו בשמאל כתעמולה שמקורה מבלפור והוא עוסק רבות בבירור העובדות המשפטיות בתיקי נתניהו.

בשיחה עם 'בחזית' אומר הערב יואב יצחק, כי הוא "חושב שכל זמן שאין ממשלה חזקה ופוליטיקאים חזקים שלא יעשו את העבודה, לא יקרה כלום עם השחיתות במערכת המשפטית".

לדבריו, האפשרות לכך שממשלת ימין כזו או אחרת תוביל בתקופה הקרובה רפורמה במערכת המשפט לא מציאותית. "גם אם הימין יצליח לגרוף גוש של 65 מנדטים, זה עדיין יהיה מורכב ממפלגות קטנות שכל אחת עושה שיקולים זרים לפעמים, כמו בפעמים הקודמות". יצחק מוסיף ומציין, כי הוא "לא מתכוון למפלגות סקטוריאליות אלא למפלגות קטנות שהופכות להיות לשון מאזניים, ואז הן גורמות למצב שמונע מהמערכת המשפטית את הרפורמות הנדרשות".

בהתייחס ליחסי מנדלבליט-ניסנקורן, מזכיר יואב יצחק כי כבר במרץ 2018 הוא חשף את העובדה שמנדלבליט סחיט על ידי ניצן. "הפרסום שהיה השבוע בסך הכל נתן גושפנקא למה שפרסמתי עשרות פעמים, עכשיו לפתע נשמע מנדלבליט מודה בקולו שהוא סחיט". לדבריו, "הסיאוב בפרקליטות לא עומד להסתיים – ייקח עוד שנים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים